Categories: اخبار نساجی

تکلیف نیمی از سکه‌های پیش‌فروش ؛ ۱.۱ میلیون سکه در انتظار خریدار

 

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با تشریح آخرین وضعیت سکه‌های پیش فروش شده اعلام کرد که از مجموع ۹ میلیون سکه پیش‌فروش شده تاکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار سکه تحویل داده شده و دو میلیون و ۸۰۰ هزار سکه نیز به صورت اوراق گواهی سپرده یا خرید نقدی توسط بانک با متقاضی معامله شده است.

ایسنا نوشت: پیمان قربانی با تشریح آخرین وضعیت تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده با اعلام این مطلب افزود: از دو میلیون و ۸۰۰ هزار سکه‌ای که از طریق ابزارهای جایگزین با متقاضیان معامله شده ۵۰۰ هزار سکه مربوط به مرحله اول بوده و دو میلیون و ۳۰۰ هزار سکه‌ای که به صورت ابزارهای جایگزین معامله شده برای مراحل بعدی بوده است.

وی همچنین آمار داد از چهار میلیون سکه‌ای که در مرحله اول باید واگذار می‌شد تاکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار سکه تحویل داده شده و ۵۰۰ هزار سکه به صورت ابزارهای جایگزین معامله شده‌اند و یک میلیون و ۱۰۰ هزار سکه نیز هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و متقاضیان برای مشخص کردن تکلیف آن مراجعه نکرده‌اند.

قربانی در همین مورد اظهار کرد:‌طی چند روز اخیر در حال مشخص کردن تکلیف تاخیری‌ها هستیم که تاکنون نیامده‌اند و اگر طی روزهای آینده مراجعه کنند به آن‌ها سکه تحویل داده می‌شود و قاعدتا اگر روزهای بعد هم مراجعه کنند به آن‌ها تحویل می‌دهیم.

قربانی اضافه کرد: اوراق گواهی سپرده هیچ ارتباطی به زمان ثبت نام و زمان تحویل ندارد و کسانی که در کلیه مراحل ثبت‌نام، کار ثبت‌نام را انجام داده بودند، می‌توانند طی این مدت مراجعه کنند.

وی با تایید این که در مرحله اول حجم عمده افراد سکه را تحویل گرفته‌اند، افزود: در مرحله اول که چون قیمت سکه برای ثبت نام ۵۴۶ هزار تومان و متفاوت با سایر مراحل بود،‌ متقاضیان ترجیح دادند که این سکه‌ها را دریافت کنند اما در قسمت‌های بعدی از گواهی سپرده استقبال بیشتری شده است.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی همچنین یادآور شد:‌از دو میلیون و ۸۰۰ هزار سکه‌ای که از طریق ابزارهای جایگزین واگذار شده ۸۸ درصد مربوط به اوراق گواهی سپرده است و از ادوار بعدی هم از این اوراق استفاده کرده‌اند.

قربانی با اشاره به مجموع ۹ میلیون سکه‌ای که پیش فروش شده است، یادآور شد: از این میزان تاکنون دو میلیون و ۸۰۰ هزار سکه به صورت اوراق سپرده معامله شده و دو میلیون و ۴۰۰ هزار سکه هم تحویل داده شده که می‌توان گفت از کل تعهدات سکه‌های پیش‌فروش شده تا آذر ماه سال گذشته ۵۵ درصد در ماه اول تعیین تکلیف شده‌اند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago