Categories: اخبار نساجی

تکمیل ۳طرح ارتقا کیفیت پالایشگاهی تا دوماه دیگر

 

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از راه اندازی سه طرح ارتقا کیفیت پالایشگاهی در کمتر از دو ماه دیگر خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی هزینه شده است.

علی رضا ضیغمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که از سال ۸۶ دو برنامه افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی و ارتقاء کیفیت آن در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفت، گفت: برای ارتقای کیفیت فرآورده‌های پالایشگاهی معادل ۱۲ میلیارد دلار- البته با نرخ ارز مرجع – در پالایشگاه‌های تهران، لاوان، امام خمینی(ره) شازند- اراک، آبادان و اصفهان سرمایه‌گذاری صورت گرفت و حدود ۲.۵ میلیارد دلار نیز برای افزایش ظرفیت تولید فرآورده به ویژه بنزین هزینه شد.

به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های ایران، برای ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌ها پنج برابر بیش‌تر از طرح‌های افزایشی ظرفیت سرمایه‌گذاری صورت گرفته است؛ به‌طوری که با هزینه‌ی صورت گرفته کیفیت تولیدات به یورود ۴ و ۵ ارتقاء یافته است.

ضیغمی با اشاره به این که هم‌اکنون در پالایشگاه‌های آبادان و تهران هر کدام معادل سه میلیون لیتر و امام خمینی شازند ۱۶ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۴ و ۵ تولید می‌شود گفت: تا پایان امسال با تکمیل طرح ارتقاء کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه بندر‌عباس ۱۱ میلیون لیتر بنزین یورو۵ نیز در این واحد تولید خواهد.

وی با اعلام این که تولید بنزین با کیفیت یورو ۴ و ۵ در پالایشگاه اصفهان، تبریز، لاوان در ماه‌های خرداد و تیرماه محقق خواهد شد گفت: حجم تولید بنزین با استاندارهای اروپا در پالایشگاه‌های لاوان ۱.۳ میلیون، تبریز ۲.۷ میلیون و اصفهان ۱۱ میلیون لیتر است.

وی با اعلام این‌که در حال حاضر ۲۱ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و ۵ تولید می‌شود، گفت: تا پایان سال ۹۲ تولید بنزین با استاندارد‌های اروپایی به حدود ۵۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

به گفته ضیغمی از زمان آغاز تحریم‌ها علیه کشور حجم خوراک پالایشگاه‌ها از ۱.۷ میلیون بشکه نفت خام به ۱.۸۵۰ میلیون بشکه افزایش یافته؛ به‌طوری که روزانه ۲۷۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی تولید می‌شود.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با راه‌اندازی طرح‌های ارتقاء کیفیت پالایشگاه‌های لاوان، اصفهان و تبریز تولید اکتان‌افزا از واحد‌های پتروشیمی متوقف خواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

20 ساعت ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

5 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

5 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

6 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

6 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

6 روز ago