Categories: اخبار نساجی

تکنوکرات ها، اقتصاددانان و فعالان بخش خصوصی در تجارت فردا

 

 

سالنامه نوروزی تجارت فردا منتشر شد

هفته نامه تجارت فردا که طی شماره های پیشین خود نیز به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی توجه ویژه ای داشت در آخرین شماره خود که به عنوان ویژه نامه پایان سال منتشر کرده، تحلیل های زیادی از چهره های تکنوکرات و فعالان بخش خصوصی به چاپ رسانده است.

تجارت فردا برای هر مساله اقتصادی یک طرح مساله و راهکار در نظر گرفته که هر کدام از این دو تحلیل را اقتصاددانان، تکنوکرات ها و یا مدیران فعال بخش خصوصی به رشته تحریر درآورده اند. در این بین چهره های شناخته شده زیادی از اعضای پارلمان بخش خصوصی نیز به چشم می خورند.

اما ویژه نامه نوروزی”تجارت فردا” با انتشارمصاحبه ای اختصاصی از برنده نوبل اقتصاد سال۲۰۱۲ و معمار توسعه مالزی روانه بازار نشریات شده است. “الوین راث” نوبلیست اقتصاد و همچنین “ماهاتیر محمد” معمار توسعه مالزی، میهمانان اختصاصی تجارت فردا در آستانه سال نو هستند. ماهاتیرمحمد درگفت و گو با تجارت فردا از اقدامات خود دردوران نخست وزیری اش در مالزی می گوید و اینکه چگونه این کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار داد.اودراین گفت وگواعمال سیاست های تحریمی علیه ایران را ناعادلانه و غیر قانونی توصیف کرده است.

هفته نامه تجارت فردا در سی و سومین شماره انتشار با مرور رویدادها وحاشیه های اقتصاد ایران درسالی که گذشت ونیز انتشار مقالاتی که با رویکرد آینده نگری درحوزه اقتصاد همراه است،سعی داردتصویری از وضعیت اقتصاد ایران درسال ۱۳۹۲ به نمایش بگذارد.این ویژه نامه همچنین نگاهی به بیم وامیدهای تکنوکرات ها واقتصاددانان مطرح کشورانداخته و راهکارهای های آنان را درمورد تنگناهای فعلی اقتصاد ایران جویا شده است.

تعداد مقالات این شماره تجارت فردا از ۱۵۰ مقاله گذشته ودر آن،اقتصاد دانان وجامعه شناسان وتکنوکرات ها به بررسی بازارها،روندها،فرآیندها وشاخص های اقتصاد ایران پرداخته اند.

تجارت فردا که درماه های گذشته نیز با نامزدهای احتمالی کارزار یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به گفت وگو پرداخته بود، این بار و در شرایطی که کمترازسه ماه به برگزاری انتخابات باقی مانده، به سراغ چهره های مطرح این انتخابات رفته تا فهرستی ازاولویت های آنان را برای مدیریت اقتصاد کشور ارائه کند. آن گونه که “یحیی آل اسحاق” و”محمد شریعتمداری” استقلال بانک مرکزی را جزو اولویت هایشان برمی شمارند و”محمدرضا باهنر “نیز می گوید که رییس دولت آینده با وجود برنامه پنجم، نیازی به برنامه ندارد و “محمد سعیدی کیا” ازاحیای سازمان برنامه سخن می گوید.”مصطفی کواکبیان” نیز وعده داده است، ترمزاقدامات رابین هودی دولت فعلی را بکشد. هفته نامه تجارت فردا دراین شماره به سیاق شماره های پیشین، گریزی هم به مسایل معتنابه “جامعه” زده است و وضعیت شاخص ها و آسیب های اجتماعی نظیر”امید به زندگی”،”سرمایه اجتماعی”، “فقر” و همچنین” اعتیاد” و”جرم” را به زبان اعداد و نمودار بیان کرده است.

به نظر می رسد سالنامه ای که گردانندگان تجارت فردا تهیه وتوزیع کرده اند،جامع ترین سالنامه در حوزه اقتصاد است.این سالنامه در ۲۶۰ صفحه وبا قیمت ۸۰۰۰تومان روانه بازار شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

14 دقیقه ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

8 ساعت ago

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

1 روز ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

1 روز ago

ITM 2024 و HIGHTEX 2024 در لیست حمایت‌های وزارت بازرگانی ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه (ITM 2024) و نمایشگاه بین‌المللی منسوجات فنی (HIGHTEX 2024) در…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

2 روز ago