Categories: اخبار نساجی

جایگاهدارن در سرزمین لم‌یزرع‌ مطالبات

عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم با بیان این که دولت با حمایت نکردن‌هایش از جایگاهداران، سرمایه‌گذاری در بخش توزیع سوخت را کاهش داده است، گفت: صف‌های طویل مردم برای سوخت‌گیری فرصت‌سوزی و سرمایه‌سوزی است و اگر دولت به بی اعتنایی‌هایش ادامه دهد، کسی به فکر سرمایه‌‎گذاری در توزیع سوخت هم نمی‌افتد.

به گزارش افکارنیوز، علی قره‌خانی الوستانی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره نامه سرگشاده اتحادیه جایگاهداران بنزین به روئسای قوا ، در تشریح مشکلات جایگاهدارن، گفت: جایگاهداران بنزین و CNG پیش از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مشکلات فراوانی داشتند و به کمیسیون انرژی مجلس مشکلاتشان را اطلاع می‌دادند که کمیسیون در این زمینه تلاش‌های فراوانی انجام داد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مطالبات جایگاهداران بنزین و CNGاز سال ۸۹ تا به حال باقی مانده است، افزود: پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مشکلات جایگاهداران به علت افزایش قیمت برق و حامل‌های انرژی دو چندان شد.

وی ادامه داد: پس از اجرای قانون هدفمندی جایگاهداران با دریافت همان درصد حق الزحمه پایین مبالغ بالایی را برای حقوق کارگران و خرید بنزین و گازوئیل و حمل و نقل آن‌ها صرف می‌کردند که باید حمایت از این افراد به شکل بهتری صورت می‌گرفت.

وی با یادآوری این مطلب که برخی از مشکلات این جایگاهداران به دست ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها و معاونت راهبردی و نظارت رئیس جمهوری حل می‌شود، تصریح کرد: در نشست‌هایی که کمیسیون انرژی با این دو بخش داشت، آن‌ها قول مساعدت برای حل مشکلات جایگاهداران را دادند ولی تا کنون اقدام مناسبی برای برطرف کردن مشکل آن‌ها انجام نشده است.

بی‌اعتنایی دولت، مردم را در صف‌های طویل نگه داشته است

این نماینده مردم در مجلس هشتم افزود: به علت همین بی اعتنایی‌های دولت به جایگاهداران است که هیچ سرمایه‌گذاری در کلان شهرها برای ایجاد جایگاه سرمایه گذاری نمی‌کند و مردم همواره در صف‌های طویل سوخت هستند.

جایگاهداران در حال فروش زمین‌های خود هستند

قره خانی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از جایگاهداران به دنبال این هستند که جایگاههای خود را به فروش برسانند، گفت: در شرایط کنونی فروش زمین جایگاهداری بسیار به صرفه‌‎‍‌تر از ادامه کار آنان است.

کمبود سرمایه‌گذاری محسوس است

وی با انتقاد از حمایت نکردن‌های دولت از جایگاهداران، تأکید کرد: در شرایطی روز به روز تولید خودرو در کشور افزایش می‌یابد و ما نیاز به افزایش جایگاههای سوخت داریم، کمبود سرمایه‌گذاری در این بخش محسوس است.

قره‌خانی درباره ورود پیدا کردن کمیسیون انرژی به این مسئله، گفت: بیش از این که ورود کمیسیون انرژی به این مسئله اهمیت داشته باشد، هماهنگی دستگاه‌های دولت برای پرداخت بدهی‌های جایگاهداران اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اگر تلاش شود، سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد هم به بهبود وضعیت اشتغال کمک می‌کند و هم به از دست رفتن عمر و وقت مردم در صف‌های طویل سوخت.

کمیسیون انرژی در اولین نشست خود رسیدگی می‌کند

این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم از رسیدگی به مشکل جایگاهدارن در اولین نشست کمیسیون متبوعش خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تذکر اعضای کمیسیون انرژی به مسئولان دولتی، بدهی جایگاهداران برطرف شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

18 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

1 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

1 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

1 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

2 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago