Categories: اخبار نساجی

جدول تغییرات قیمت در بازار موبایل

 

به دنبال نوسانات قیمت ارز برخی از مدل‌های تلفن همراه طی دو ماه گذشته با افزایش قیمت در بازار عرضه می‌شوند
به گزارش بی باک  به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد:
بازار تلفن همراه از زمان نوسانات نرخ ارز با افت و خیزهای فراوانی در بخش فروش و توزیع گوشی، همراه بوده است. این در حالی است که بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی گمرک از ابتدای سال جاری و به واسطه کاهش تعرفه واردات تلفن همراه، واردات قانونی این کالای ارتباطی از سوی نمایندگان رسمی افزایش یافته بود.

در عین حال از زمان چند نرخی شدن قیمت ارز این واردکنندگان قانونی بودند که توانسته بودند بازار این کالا را در اختیار خود گیرند. چرا که قیمت نهایی برای قاچاقچیان بسیار بالاتر از واردکنندگان قانونی تمام می‌شد، اما با این حال نوسانات نرخ ارز در یکی دو ماه گذشته بازار این کالا را بار دیگر به کما فرو برد.

کاهش تعرفه و افزایش واردات

اما با این حال میزان واردات گوشی تلفن همراه در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶/۱۶۷ درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است. در حالی که طی ۱۰ ماهه سال گذشته میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشور ۲۴۰ تن به ارزش ۲۴ میلیون دلار بوده است این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۴۳۰ تن به ارزش ۶۵ میلیون دلار رسیده که بر این اساس ۵۳/۷۷ درصد از نظر وزنی و ۴۶/۱۶۷ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

عمده‌ترین مبادی واردات گوشی تلفن همراه به کشور در این مدت، منطقه آزاد چابهار، امارات متحده عربی و چین بوده است که میزان واردات از منطقه آزاد چابهار ۱۸۶ تن به ارزش ۲۸ میلیون و ۹۱۳ هزار دلار بوده و بر این اساس به لحاظ وزن ۵۹/۴۳ درصد و به لحاظ ارزش ۳۷/۴۴ درصد از سهم کل واردات گوشی تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

همچنین میزان واردات گوشی تلفن همراه از امارات متحده عربی در این مدت، ۱۸۷ تن به ارزش ۲۷ میلیون و ۷۹۸ هزار دلار بوده که این کشور از نظر وزنی ۸۵/۴۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۶۶/۴۲ درصد از سهم کل واردات گوشی تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

در ۱۰ ماهه سال جاری همچنین ۲۶ تن گوشی تلفن همراه به ارزش چهار میلیون و ۱۷۵ هزار دلار از چین خریداری‌ کرده‌ایم که به لحاظ وزنی ۱۳/۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۴۱/۶ درصد از سهم کل واردات گوشی تلفن همراه به کشور را به خود اختصاص داده است. در مورد سایر کشورها نیز میزان واردات گوشی تلفن همراه در این مدت ۲۷ تن به ارزش چهار میلیون و ۲۷۴ هزار دلار بوده که از نظر وزنی ۴۳/۶ درصد و از نظر ارزشی ۵۶/۶ درصد از سهم کل واردات گوشی تلفن همراه را نشان می‌دهد.

به گزارش بی باک به نقل از واحد مرکزی خبر،‌ آقای عباس کمره ای گفت: پیش فروش سکه تمام بهار ازادی در شعب بانک ملی، با قیمتی که از سه هفته پیش آغاز شد (۶۲۷ هزار و چهارصد تومان بدون احتساب مالیات برارزش افزوده) همچنان ادامه دارد اما فقط با زمان تحویل شش ماهه پیش فروش می شود.
این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: این بانک برای تنظیم بازار سکه گزینه های مختلفی را در دستور کار دارد و متناسب با شرایط بازار و قیمت جهانی طلا از ان استفاده خواهد کرد.
مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی با تاکید بر اینکه سکه های پیش خرید شده در موعد مقرر تحویل خریداران خواهد شد افزود: محل تحویل سکه های پیش خرید شده همان بانکی است که متقاضیان پیش خرید کرده اند.
کمره ای در پاسخ به این پرسش که ایا در زمان فروش انواع سکه بهار ازادی در بانک کارگشایی هم تغییری ایجاد شده است گفت: بانک کارگشایی همچون هفته های گذشته در تمام روزهای هفته به جز پنجشنبه ها در دو نوبت صبح و عصر جلسات حراج انواع سکه بهار ازادی و گرمی را برگزار می کند.
بانک کارگشایی وابسته به بانک ملی ایران یکی از مجراهای عرضه انواع سکه بهار ازادی و سکه گرمی بانک مرکزی است، در جلسات حراج این بانک، انواع سکه بهار ازادی و سکه گرمی در بسته های صد قطعه ای و به طور مستقل عرضه و به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می شود.
شعبه اصلی بانک کارگشایی غرب میدان محمدیه و در خیابان مولوی تهران است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه ایرانتکس:بازتاب توانمندی‌های صنعت نساجی و نیاز به برنامه‌ریزی بهتر (ویدیو)

نمایشگاه ایرانتکس خوشبختانه همت مجری، شرکت نوین، و نظارت انجمن صنایع نساجی ایران، برای سی…

22 ساعت ago

نمایشگاه‌های نساجی: فرصتی برای عبور از رکود و توسعه صادرات (ویدیو)

در نمایشگاه‌های نساجی سال‌های اخیر همواره در نمایشگاه‌های مختلف حضور داشتیم و امسال نیز با…

24 ساعت ago

مصاحبه با آقای مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس

لطفا مختصری از تاریخچه گروه معتمد تکس و همچنین فعالیت هایی که تا الان در…

2 روز ago

چالش‌ها و دستاوردهای ما در نخستین حضور نمایشگاهی (ویدیو)

چالش‌های اصلی ما در زمینه تولید مواد کمکی رنگرزی، تکمیل و چاپ، مشکلاتی است که…

2 روز ago

نمایشگاه‌های صنعتی: ضرورت اصلاحات بـرای حمایت از تولیدکنندگان کوچک (ویدیو)

نمایشگاه‌های صنعتی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری و صنعتی در کشور شناخته…

2 روز ago

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

3 روز ago