Categories: اخبار نساجی

جزئیات طرح دریا/ برخورد با بدحجابی و آلودگی‌صوتی

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه در اجرای طرح سالم‌سازی دریا پلیس با فردی تعارف ندارد، گفت: اگر افرادی بخواهند در ایام تعطیلات تابستانی با جرایمی نظیر بدحجابی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، سرقت و … در سواحل ناامنی ایجاد کنند، ماموران دریابانی به جد آنان برخورد می‌کنند.

سرهنگ هوشنگ حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح اقدامات دریابانی پیرامون طرح دریا، اظهار کرد: در بحث سالم‌سازی دریا، تدبیر بر این شد که در کل استان عوامل دریابانی و انتظامی در مباحث مربوط به عفاف و حجاب، ناامنی، مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی و … در سطح دریا و ساحل با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این زمینه کاستی‌ها نیز آنالیز می‌شود و سعی بر این است که نسبت به برطرف‌کردن آنها اقدام کنیم.

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه عوامل دریابانی با گشت‌های پیاده و سواره، بلندگو و سوت و سایر تجهیزات به مسافران هشدار می‌دهند، گفت: امسال مسئولیت بیشتر نقاط ساحل ۴۷۸ کیلومتری مازندران، بر عهده دریابانی است.

حسینی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان تربیت‌بدنی، شیلات، شهرداری، فرمانداری و … پیرامون طرح دریا، اظهار کرد: با توجه به این که آخرین حد پیش‌روی دریا در حدود ۶۰ متر در ساحل است و در این محدوده نیز ساخت‌وساز کم است، عوامل دریابانی در این منطقه حضور فیزیکی دارند و با موارد غیرقانونی برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۱ طرح سالم‌سازی در سطح استان برگزار شد، افزود: امسال سیاست ما بر این است که این طرح‌ها را اضافه کنیم، چرا که اگر این طرح‌ها اضافه شوند، علاوه بر اینکه آمار غرق‌شدگان کاهش می‌یابد، آمار بدحجابی نیز کمتر خواهد شد.

فرمانده دریابانی استان مازندران با اشاره به کارگیری نیروهای خودجوش و عوامل دریابانی در این طرح اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح دریا، نیروهای ما توجیه هستند و در مرحله اول به افراد هشدار داده و آنان را ارشاد می‌کنند و در صورتی که افراد توجیه نشوند، با آنان برخورد می‌شود.

جمع‌آوری چادرهای نصب‌شده در سواحل

حسینی با بیان اینکه مسافران حق ندارند در سواحل و محیط‌های غیرمجاز اقدام به نصب چادر کنند، اظهار کرد: بدون شک پلیس با این موارد برخورد کرده و این چادرها را جمع‌آوری خواهد کرد.

وی با اشاره به ساماندهی شناورها در سطح استان، خاطر نشان کرد: ما در بحث ساماندهی همه شناورهای تفریحی را شناسایی و برای آنها کارت صادر کردیم.

فرمانده دریابانی استان مازندران ادامه داد: در همین راستا اداره بنادر و کشتیرانی استان را موظف کردیم نسبت به ایمنی همه شناورها از جمله شناورهای تفریحی، نظر خود را اعلام و آن را برای ما ثبت کنند.

حسینی با اشاره به محدوده تردد شناورها، اظهار کرد: شناورهای تفریحی تنها مجازند حداکثر دو مایل از ساحل دور شوند و اگر از این حد خارج شوند، ماموران دریابانی با آنان برخورد خواهند کرد.

اعلام رنگ‌بندی برای انواع شناورها

وی با بیان اینکه شناورها در سطح استان شناسایی و برای هر یک متناسب با کاربری که دارند رنگ مشخص تعریف شده اظهارکرد: اگر شناورها مجوز لازم را نداشته باشند و اصول ایمنی را رعایت نکنند و همچنین رنگ مناسبی نداشته باشند، در همان لحظه نسبت به توقیف آنان و هدایتشان به سمت پارکینگ اقدام خواهد شد.

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه برای شناورهای تفریحی رنگ زرد، شناورهای صیادی رنگ قرمز و شناورهای مسافربری رنگ آبی پیش‌بینی شده است به ایسنا گفت: جت‌اسکی‌ها نیز نیازی به رنگ ندارند، چرا که نوع آنها مشخص است.

وی با بیان اینکه همه مسافران باید برای تفریح از شناورهای زرد رنگ و جت‌اسکی‌های دارای مجوز استفاده کنند، تصریح کرد: شناورها و جت‌اسکی‌ها حق ندارند به محدوده طرح شنای بانوان نزدیک شوند، همچنین آنان باید جلیقه‌‌نجات، سوت، جی‌پی‌اس، کپسول اطفای حریق و … را به همراه داشته باشند.

فرمانده دریابانی استان مازندران از شهروندان و افرادی که مازندران را به عنوان مقصد سفر تابستانی خود انتخاب می‌کنند خواست که به فکر جان خود باشند و به مناطق مشخص شده برای شنا کردن، مراجعه کنند.

حسینی با اشاره به مرگ‌ ده‌ها نفر در سال گذشته بر اثر شنا در منطقه ممنوعه در سطح استان، از مسافران خواست به توصیه‌های پلیس و دیگر متولیان طرح دریا گوش کنند و همچنین از استفاده از شناورهای غیرمجاز و تایید نشده خودداری کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

1 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

2 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

2 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

2 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

3 روز ago