Categories: اخبار نساجی

جزئیات نخستین عرضه اولیه فرابورس در سال جدید اعلام شد

 

معاون عملیات شرکت فرابورس با اعلام جزئیات عرضه ۲۴ میلیون سهم فولاد صبانور در روز جاری که نخستین عرضه اولیه سال جدید به شمار می رود توصیه هایی به سهامداران کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، حسن محمدتبار عصر روز گذشته در جریان برگزاری جلسه معارفه قبل از حضور در فرابورس شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبانور با بیان اینکه ارزش روز بازار فرابورس از ۱۲هزار به ۳۳ هزار میلیارد در سال گذشته و تا دیروز به ۳۵ هزار میلیارد تومان بالغ شده اظهار داشت: در پی پذیرش و درج نام فولاد صبا نور در بازار اول فرابورس ، امروز ۱۰ درصد معادل ۲۴ میلیون سهم این شرکت ۲۴ میلیارد تومانی از طریق ۷۰۰ ایستگاه معاملاتی شرکت های کارگزاری برای اولین بار عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: سهمیه هر ایستگاه معاملاتی ۳۱ هزار سهم و سهم مشتریان آنلاین هم حداکثر ۵۰۰ سهم تعیین شده است.همچنین با هدف جذب سهامداران تازه وارد و کاهش ریسک این گروه،یک سهمیه هم به صندوق های سرمایه گذاری مشترک تعلق گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی سود هر سهم سال گذشته و ۹۱ فولاد صبانور به ترتیب ۲۱۱ و ۲۷۶ تومان است به سهامداران توصیه هایی کرد و گفت: به دلیل تجربه عرضه های قبلی و ارائه تقاضاهای بیش از حد از سوی برخی سهامداران توصیه می شود دو متغیر اصلی پیش بینی سود هر سهم در بلندمدت و متوسط نسبت قیمت به درآمد شرکت ها مورد بررسی قرار گیرد.

سهامداران باید نسبت قیمت به درآمد شرکت هایی که برای اولین بار وارد بازار می شوند به دقت بررسی کرده و از سویی دیگر کارگزاران هم سفارش های محدودی را دریافت کنند.

به گفته این معاون شرکت فرابورس سهامداران ناآشنا با بازار سهام بهتر است به جای سرمایه گذاری مستقیم از فرصت ها و مزیت های موجود در صندوق های سرمایه گذاری مشترک استفاده کنند.

محمد تبار در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بورس و فرابورس نگاه بدی به نوسان کوتاه مدت ندارند،خاطرنشان کرد: ما با درنظر گرفتن مواردی مانند حفظ نقدینگی سهام، طرفدار نوسان کوتاه مدت هستیم به شرط اینکه ناشی از شایعه و دستکاری نباشد؛ از سویی دیگر ما قوانین لازم برای نظارت بر سهام شرکت ها را داریم و ۱۰۰ درصد مخالف جمع آوری سهام شناور آزاد توسط سهامداران عمده هستیم چرا که معتقدیم برای خرید عمده سهام شرکت ها باید از طریق عرضه بلوکی انجام شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago