جشنواره فروش نوروزی پوشاک در تهران برگزار می‌شود

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در نظر دارد‎ ‎در آستانه سال نو و با مشارکت دادن دو هزار واحد صنفی از مجموع ۲۰ هزار واحد فعال‏‎ ‎در سطح شهر،‌ جشنواره فروش نوروزی را با ۱۰ درصد تخفیف از یکم تا ۲۵ اسفند ماه‎ ‎برگزار کند‎.

‎ابوالقاسم آقاحسین شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک کشوری،‌ در نشستی‎ ‎با خبرنگاران اظهار کرد:‌ واحدهای منتخب از مجموع تعداد بسیاری از صنوف داوطلب برای‎ ‎مشارکت در این طرح و پس از بررسی سابقه فعالیت در فروش و‌عرضه کالاهای کیفی انتخاب‎ ‎شده اند‎.
‎وی گفت: از آنجا که شرکت‌کنندگان در طرح فروش نوروزی پارچه‎ ‎نوشته‌ای را بر روی سر در واحد صنفی خود نصب کرده‌اند، شناسایی آنها برای مردم‎ ‎براحتی امکان پذیر است‎.

‎وی با بیان این‌که بازرسان صنوف در مدت برگزاری جشنواره‎ ‎بازرسی‌های متعددی از این واحدها خواهند داشت،‌ گفت: ‌خدمات پس از فروش در خصوص‎ ‎کیفیت و یا نرخ جنس از جمله امتیازات این واحدها نسبت به نمونه‌های مشابه آنها است‎. ‎به گفته آقا‌حسین شیرازی،‌ واحدهای صنفی در فروش فوق‌العاده بهاری ممکن است فقط‎ ‎پوشاک داخلی یا خارجی یا توامان بفروش برسانند. رئیس اتحادیه پوشاک تهران معتقد‎ ‎است: در شرایطی که سود مصوب فروش ‏‎۲۰‎‏ درصد است،‌ ‏‎۱۰‎‏ درصد تخفیف منطقی به نظر می‌رسد‏‎ ‎و اگر این رویه در این ایام اعمال شود، تفاوت قیمت اجناس عرضه شده در این طرح دستکم‎ ‎با بازار حداقل ‏‎۳۰‎‏ درصد اختلاف دارد.وی تعداد صنوف مشارکت‌کننده در طرح حراج‎ ‎فوق‌العاده نوروزی طی سال گذشته را کمتر از یکهزار واحد عنوان کرد و گفت: تاکنون‎ ‎نیز بیش از پنج هزار واحد درخواست پیوستن به این طرح را ارائه کرده‌اند‎.
‎رئیس اتحادیه کشوری پوشاک ابراز امیدواری کرد تا این طرح سال‎ ‎آینده سایر نقاط کشور را نیز تحت پوشش خود قرار دهد‎.

‎آقاحسین شیرازی در پاسخ به پرسشی در خصوص نرخ بالای تعرفه‎ ‎واردات پوشاک و ارتباط آن با افزایش قاچاق کالا گفت:‌ طبیعی است که تعرفه بالا،‎ ‎واردکنندگان غیرقانونی پوشاک را در انجام اعمال خلاف خود تشویق می‌کند. وی با بیان‏‎ ‎این‌که در زمان حاضر نزدیک به ‏‎۷۰‎‏ درصد پوشاک کشور خارجی است، ‌افزود: هر چند که‏‎ ‎حمایت از تولید داخلی عمده‌ترین علت افزایش نرخ تعرفه بوده اما این را هم قبول دارم‎ ‎که اتفاق خاصی برای بخش تولید بوقوع نپیوسته اما شاید ثابت ماندن میزان تولید داخلی‎ ‎از امتیازات نرخ بالای تعرفه باشد‎.‎

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

9 ساعت ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

13 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

15 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

1 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

5 روز ago