Categories: اخبار نساجی

جلوگیری از صدورکالای غیراستاندارد از مرز پرویزخان به عراق

قصرشیرین – خبرنگار به منظور فراهم کردن بستر برای صدور کالاهای استاندارد و با کیفیت داخلی، هیچ کالای غیراستانداردی از مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین به کشور عراق صادر نمی شود.
محمودرضا نیازی رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی قصرشیرین تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه یک میلیارد و ۵۰ میلیون و۹۰۷ هزار دلار کالابه وزن ۲ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۷۸ تن از گمرکات مرزهای پرویزخان و خسروی به کشور عراق صادر شد که ۷۰ درصد این کالاها مشمول رعایت مقررات اجباری استاندارد بوده است.
وی با بیان اینکه این میزان کالابا نظارت اداره استاندارد قصرشیرین صادر شده، خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۰۸ فقره مجوز صدور کالادر بخش های صنایع غذایی، شیمیایی، ساختمانی، برق، الکترونیک، فرآورده های نفتی، نساجی و چرم ازسوی استاندارد صادر شده است.
نیازی ادامه داد: در بخش خدمات آزمایشگاهی نیز در این مدت ۵۲۳ فقره اظهارنامه برای تعیین تعرفه گمرکی برای
۱۶ هزار و ۵۶۴ تن کالابه ارزش ۲۱ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۸۱ دلار مورد بررسی و آزمون استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان قصرشیرین قرار گرفت.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی قصرشیرین تصریح کرد: در ۸ ماه گذشته ۱۸ اظهار نامه واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی شامل نفت کوره، نفتا و گازوئیل به وزن ۷ هزار و ۳۱۵ تن برای مصرف داخلی و ترانزیت به کشور امارات متحده عربی مورد ارزیابی انطباق قرار گرفته و برای آن، مجوز صدور صادر شده است. در این مدت ۳ فقره تخلف به دلیل عدم رعایت موازین استاندارد در این مرزها شناسایی شد که ضمن پیگیری موضوع ازطریق مراجع ذیصلاح از صدور این کالاها به کشور عراق جلوگیری به عمل آمد.

نیازی این تخلفات را شامل یک فقره جعل سند استاندارد برای فرآورده شیشه سکوریت به وزن ۴۰ هزار کیلوگرم، یک فقره جعل سند استاندارد برای فرآورده هواکش به وزن ۸ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم و یک فقره جعل سند استاندارد برای فرآورده ماست کم چرب به وزن ۱۸ هزار و ۷۹۰ کیلوگرم اعلام کرد.
وی اظهار داشت: در بخش نظارت و بازرسی با استقرار نمایندگی استاندارد در گمرکات و بازارچه های مرزی منطقه کارشناسان این اداره با انجام شش هزار و ۸۶۴ مورد بازرسی و یکهزار و ۳۲۰ فقره کنترل اسنادی از محموله های صادراتی به منظور جلوگیری از صدور کالاهای بی کیفیت به بازار هدف اقدام کردند.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی قصرشیرین تاکیدکرد: در ۸ ماه گذشته ۲۱۱ فقره استعلام گواهینامه استاندارد هنگام اظهار کالادر گمرک، از ادارات کل استاندارد سراسر کشور به صورت مکتوب انجام شد که بعد از تایید ادارات مذکور مجوز صدور محموله از سوی این اداره برای متقاضیان صادر شد.

روزنامه ایران، شماره ۴۹۵۵ به تاریخ ۱۳/۹/۹۰، صفحه ۱۱ (ایران زمین

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

16 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

3 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

4 روز ago