Categories: اخبار نساجی

جمشید جون! بازار ارز را به هم نریز

 

 

جوان آنلاین نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور نوسانات نرخ ارز را کار رسانه‌های دشمن یا شخصی به نام جمشید بسم‌الله دانست و از صادر‌کنندگان خواست ارز حاصل از صادرات را برای رفع مشکلات موجود به کشور برگردانند و در اختیار تولید قرار دهند.

به این ترتیب دولت می‌داند مشکلات بازار ارز کجاست. البته رحیمی پیش‌تر از این مشکل ارز را کار شیطان دانسته بود اما در مراسم روز ملی صادرات، صادر‌کنندگان را نیز تهدید به حسابرسی کرد و از آنها خواست دلارهایشان را در چهارراه استانبول نفروشند.

در این مراسم بدون اینکه درباره جوایز صادراتی و حمایت‌های ویژه دولت از صادرکنندگان توضیحی از زبان مسئولان مطرح شود، بی‌ثباتی بازار ارز به دشمنان داخلی و خارجی نسبت داده شد و از دلالی به نام جمشید بسم‌الله نام برده شد که به گفته معاون اول رئیس‌جمهور روی چهارپایه می‌ایستد و قیمت ارز را تعیین می‌کند.

بنا بر این گزارش احتمالاً جمشیدی که روی چهار‌پایه می‌ایستد همان شخصی است که دکتر احمدی نژاد گوشی به دست آن را توصیف کرده بود که می‌گفت: «۴۰۰ بند از بالا، ۵۰۰ تا برو بالا».

محمدرضا رحیمی در مراسم روز ملی صادرات، ضمن درخواست کمک از صادرکنندگان گفت: من امشب آمده‌ام اینجا از شما بخواهم که برای اعتلای این کشور، ارز حاصل از صادرات را به گونه منصفانه با رعایت سود خود به کشور برگردانید و دولت نیز در این زمینه تضمین‌های لازم ارائه می‌دهد.

رحیمی تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم حتی یک ریال هم کسی آسیب ببیند. نه تقاضای بخشش داریم و نه ایثار، بلکه می‌خواهیم ارز را به خاطر گشایش در کارها به کشور برگردانیم. آیا شما راضی هستید که کسی به خاطر نداشتن دارو سختی بکشد؟ ما نمی‌خواهیم حساب و کتاب کنیم و چیزی را رصد کنیم، اما خواهان آن هستیم که این دلارها به چرخه اقتصاد کشور بازگردد نه اینکه در چهارراه استانبول آن را بفروشند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه این خواسته من از شما از سر ضعف نیست، گفت: اگر هم ارز را به چرخه اقتصاد کشور برنگردانید، روزهای سخت ما سپری می‌شود، شاید به رنج بیشتری بیفتیم، ولی از معنویت بیشتری هم بهره می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه قدرت خرید کارگران و کارمندان به یکباره کاهش یافته افزود: صادرات غیرنفتی، کشور را می‌سازد و یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است. ما نیاز داریم که ارزهای حاصل از صادرات به کشور بازگردد یا اینکه تبدیل به کالاهای موردنیاز در کشور باشد. نباید بگذاریم قشر کارگر مستمند شود و دولت هم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

حضور Giltex آذربایجان در نمایشگاه Fabtex گرجستان برای گسترش بازارهای صادراتی

شركت Giltex آذربایجان، یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برجسته منسوجات خانگی، در نمایشگاه Fabtex که…

19 ساعت ago

آموزه‌های رویداد IFCO 2024 استانبول

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه نمایشگاه İstanbul Fashion Connection هفده الی…

3 روز ago

تولید نخ پلی‌استر در چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد رشد یافت

مهدی عباس‌پور تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵ هزار تن نخ پلی‌استر در واحدهای…

4 روز ago

کاهش صادرات صنعت نساجی ترکیه در نیمه اول سال ۲۰۲۴

صادرات بخش نساجی و مواد خام ترکیه در دوره دیماه تا خردادماه ۱۴۰۳ (ژانویه تا…

4 روز ago

کنفرانس تخصصی مدیریت آب و بازچرخانی پساب در صنعت

شرکت جهان اروم اُیاز و شرکت جهان اروم آراز با همکاری سازمان ملی محیط زیست…

6 روز ago

انتظارات فعالان صنعت نساجی از دولت جدید

درخواست فعالان نساجی ایران از دولت برای رفع چالش‌های اساسی صنعت فعالان صنعت نساجی ایران،…

7 روز ago