Categories: مد و پوشاک

حراج پوشاک بافت

گروه اقتصادی| حراج های پوشاک بافت همچنان ادامه دارد. ماه پایانی سال است و کسبه هم به نوعی در حال رفت و روب هستند اما رفت و روب مغازه ها کمی متفاوت است به گونه یی که آنها سعی دارند اجناس خود را بفروشند و قفسه ها و فضا را برای کالاهای بهاره خالی کنند. به دنبال این رفتار، پوشاک پاییزه و زمستانه به حراج گذاشته شده اند و در اکثر فروشگاه های لباس قفسه یی با پلاکارد حراج مزین شده است.

با وجودی که فصل سرما تمام شده و سایزبندی مدل ها تمام شده است، اما فروشندگان با سیاست حراج قصد دارند آنها را به فروش برسانند. این سیاست حتی به برندفروشی های شمال شهر هم سرایت کرده است.

حالانگاهی بیندازیم به قیمت این حراج سراسری شهر. در برندفروشی های بالای شهر یک مانتو بافت که ابتدای زمستان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رفت، این روزها با قیمت ۱۲۰ هزار تومان به حراج گذاشته شده است. ژاکت های زنانه هم در این مغازه ها بین ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می روند.

در این میان جوراب های بافت و دمپایی های روفروشی بافت که این روزها استفاده و خرید آن خیلی مد شده است، بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در برندفروشی های شهر فروش می روند. کلاه های زنانه هم در این میان با قیمت بین ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان فروخته می شود.

این کلاه ها در حالی امروز به این قیمت رسیده که پیش از این با شال و به صورت پک بالای صد هزار تومان قیمت داشتند امروز با قیمت های ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می روند.

شال های بافت زنانه در این میان آنهایی که از قد کوتاه تر یا بدون آستین هستند بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان قیمت دارد. در مغازه ها ی بالای شهر حراج بافت مردانه هم همراه بافت زنانه برقرار است.

پلیور های مردانه رنگی که اکثرا سایزهای متوسط آنها تمام شده است و تنها سایزهای قواره بزرگ یا کوچک آنها باقی مانده بین صد تا ۱۴۰ هزار تومان فروش می رود. در این حراج جلیقه یا ژیله های مردانه هم که بی آستین هستند، حداقل ۶۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲۰ هزار تومان فروش می رود. در سطح شهر هم قیمت بافت به حراج گذاشته شده و در پاساژهای فروش و همین طور میدانی که در محصور فروشگاه ها قرار گرفته اند: فروش این کالاها با تخفیف انجام می شود.

اما در محله هایی که مرسوم به مکان های خرید هستند مثل پاساژها و مغازه های حوالی میادین تجریش، ونک، ولیعصر، فاطمی و… این شور حراج بیشتر دیده می شود.

قیمت این حراج ها نسبت به قیمت های بالای شهر بسیار پایین تر است. اما همچنان در این مغازه ها هم سایز های متوسط به فروش رفته و تنها لباس در سایزهای بزرگ و کوچک باقی مانده است. در حراج سطح شهر قیمت یک مانتو بافت حدود ۳۰ تا پنجاه هزار تومان است.

قیمت مانتو بافت مدل پانچو که این روزها دوباره مد شده کمی بالاتر از مانتوهای بافت معمولی جلوباز است، به گونه یی که قیمت آنها بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

فروشندگان همین طور قیمت ژاکت های بلند را بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان گذاشته اند. شال و کلاه های این گروه از بازاریان نیز با قیمت های ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان فروخته می شود. البته برخی از آنها روسری شالی خود را با قیمت ۸ هزار تومان می فروشند.

در حراج سطح شهر لباس بافت مردانه هم تفاوت قیمت زیادی با قیمت های بالای شهر دیده می شود. یک ژاکت یقه هفت با بافت های افقی که در بالاشهر حداقل صد هزار تومان قیمت دارد، در فروشگاه های معمولی با تخفیف حداکثر ۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

روزنامه اعتماد، شماره ۲۳۴۱ به تاریخ ۸/۱۲/۹۰، صفحه ۶ (چهارسوق)

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نقش طراح محصول در تجربه کاربر و توسعه محصول

 دکتر امیررضا باودر طراح محصول، مسئول تجربه‌ی کاربرِ یک محصول بوده و معمولاً اهداف کسب‌…

17 ساعت ago

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

2 روز ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

2 روز ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

3 روز ago

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

4 روز ago

پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران

از تأسیس تا پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران یکی از قدیمی…

5 روز ago