Categories: اخبار نساجی

حضور ایران در بزرگترین اجلاس کارگری جهان

 

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تشریح برنامه های امسال اجلاس جهانی کار، گفت: هر یک از نمایندگان دولتی، کارفرمایی و کارگری ایران ۵ دقیقه فرصت سخنرانی دارند.

به گزارش مشرق،اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر با تشریح برنامه های امسال اجلاس جهانی کار که در روزهای ۸ تا ۲۷ خرداد ماه سال جاری در مقر این سازمان در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار می شود، گفت: سازمان جهانی کار یکی از سازمان های تخصصی سازمان ملل متحد است که دارای بیش از ۱۸۵ عضو است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه ایران جزو ۴۵ کشور اول دنیا است که به این سازمان پیوسته است، اظهار داشت: در سال جاری برنامه ها و نشست ها در قالب ۴ کمیته تخصصی انجام می شود.

علی بیگی  با تاکید بر اینکه در اجلاس سال جاری کمیته استانداردها به بررسی عملکرد دولت ها در زمینه وضعیت اجرای قوانین مربوط به نیروی کار می پردازد، افزود: همچنین برخورد کشورها با نهادهای مدنی کارگری و کارفرمایی نیز بررسی می شود.

این مقام مسئول کارگری کشور تاکید کرد: همچنین در قالب تشکیل کمیته حمایت های اجتماعی بر نحوه حمایت های دولت از نیروی کار، مبحث امکانات رفاهی و بیمه های اجتماعی نظارت می شود و در این زمینه پس از برگزاری اجلاس و جمع آوری نظرات کشورها، برنامه ریزی هایی صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: کمیته بحران اشتغال در جهان نیز به دنبال بررسی دلایل ایجاد بحران های اشتغال و بیکاری در کشورهای مختلف جهان و دستیابی به راهکارهای مقابله با بیکاری است. متاسفانه ادامه روند فعلی بیکاری در ایران و بسیاری از کشورها می تواند مسائل بحرانی را نیز ایجاد کند.

به گفته علی بیگی، کمیته اصول بنیادین حقوق کار نیز در سال جاری فعالیت خواهد داشت و در طول اجلاس که از ۸ تا ۲۸ خرداد ماه خواهد بود، مسائل و موضوعات مختلفی را بررسی خواهد کرد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: در واقع می توان گفت سازمان جهانی کار به عنوان پارلمان کارگری جهان عمل می کند و از طریق برگزاری نشست بین گروه های مختلف کارگری، کارفرمایی و دولت های جهان؛ تصمیماتی را اتخاذ و برای اجرا به کشورها ابلاغ می کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago