Categories: اخبار نساجی

حضور قدرتمند ایران در اکسپوی میلان

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۱۵ میلان، گفت: باید در سه سال فرصت باقیمانده تا زمان برگزاری، تمام توان خود را برای حضوری قدرتمند در اکسپو میلان به کار بندیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غضنفری در اولین همایش اکسپو ۲۰۱۵ میلان با اشاره به ضرورت حضور همه‌جانبه ایران در نمایشگاه اکسپو میلان در سال ۲۰۱۵ گفت: باید همه توان خود را به کار گیریم تا حضور جمهوری اسلامی ایران در این رویداد جهانی بهترین باشد؛ این درحالی است که سه سال تا برگزاری این رویداد بزرگ زمان کسب تجربه وجود دارد و بر این اساس باید تلاش شود تا قدرتمند در آن حاضر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شعار این نمایشگاه افزود: باید نمایشگاههای منطقه‌ای غذا از کشورهای منطقه اسلامی در ایران برگزار شود تا تجربه برای حضور در اکسپو فراهم آید.

وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی صنایع غذایی و آشامیدنی ایران ۹۰ میلیون تن در سال و سه و نیم برابر ظرفیت سالانه تولید فولاد در کشور است، این درحالی است که این صنعت توانسته ۲ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد و ۳۶۰ هزار نفر را به خود مشغول کند.

به گفته غضنفری،‌هم اکنون ۱۱ هزار واحد تولیدی فعال در صنایع غذایی و آشامیدنی داریم که با ۱۹ هزار واحد جدیدی که در آینده به آن اضافه خواهد شد ظرفیت تولید، دو برابر ظرفیت موجود خواهد شد.

وی میزان واردات مواد غذایی و آشامیدنی را ۴ میلیارد دلار عنوان و خاطرنشان کرد: واردات دو برابر صادرات است؛ اما رشد صادرات صنایع غذایی ۲۱ درصد و رشد واردات آن ۴ درصد است.

غضنفری در ادامه روابط ناعادلانه میان جوامع بشری را موجب رقم خوردن نتایج وحشت ناک برای بشریت خواند و گفت: راه حل همه ناملایمات بازگشت به ارزش های اخلاقی و دینی است. جمهوری اسلامی ایران تعامل با اقتصاد و فرآیندهای جهانی را وظیفه خود می داند و با وجود تحریم های به اصطلاح فلج کننده در آن شرکت می کند.

به گزارش مهر، در حاشیه این همایش، تفاهم‌نامه اکسپو ۲۰۱۵ میلان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، میان این وزارتخانه و وزارتخانه های جهاد کشاورزی، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به امضا رسید.

براساس تفاهم نامه منعقد شده میان این دستگاههای دولتی، قرار است با هماهنگی میان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با اکسپو ۲۰۱۵ میلان، ایران با آمادگی کامل در این رویداد جهانی شرکت کند و توانمندیهای خود را به نمایش بگذارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago