حضور ۶۰ مددجوی چرام در دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش

رئیس کمیته امداد چرام از برگزاری دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش با حضور ۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

علی‌حسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام از برگزاری دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش با حضور ۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

رئیس کمیته امداد چرام اظهار کرد: ایجاد مهارت و آموزش مؤثرترین راه تشویق جهت گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی است که این مهم در دستور کار کمیته امداد شهرستان چرام قرار دارد.

وی عنوان داشت: این نهاد در راستای ترویج و گسترش این حرفه در چرام و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی گلیم‌بافی کرده است.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون کارگاه‌های آموزش گلیم و گلیم فرش در روستاهای بردیان و سرفاریاب با حضور ۶۰ نفر دختر تحت حمایت دایر است، تصریح کرد: بهره‌گیری از استعدادهای زنان و دختران تحت حمایت در ایجاد تولید و گسترش صنایع دستی مورد توجه ویژه است.

مظاهری هزینه برگزاری این دوره‌ها را مبلغ ۲۶۶ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۴۷ نفر در رشته گلیم و گلیم‌فرش و خیاطی آموزش دیده‌اند.

رئیس کمیته امداد چرام با بیان این‌که باید مددجویان و سرپرستان خانوار را به مرحله خودکفایی رساند، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری کارگاه‌ها، هنرجوها را در رشته گلیم‌بافی آموزش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بازار خرید و فروش این نوع از گلیم‌ها در بازارهای داخلی و خارجی خوب است می‌تواند زمینه اشتغال مناسبی برای زنان سرپرست خانوار باشد.

مظاهری با بیان این‌که کلاس‌های آموزشی برای بالا بردن سطح آگاهی مددجویان در امور کاریابی برگزار می‌شود، گفت: این کلاس‌ها در رشته‌های گلیم‌بافی، قالی، گچمه، خیاطی، گلدوزی ، کامپیوتر، باغداری، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ و صنایع غذایی با مشارکت فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

53 دقیقه ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

2 ساعت ago

ITM 2024 و HIGHTEX 2024 در لیست حمایت‌های وزارت بازرگانی ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه (ITM 2024) و نمایشگاه بین‌المللی منسوجات فنی (HIGHTEX 2024) در…

5 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

22 ساعت ago

طراح فرش ایرانی برنده مسابقات بین‌المللی طراحی Adesign شد (ویدیو)

خانم سمیه صالحی یکی از طراحان برجسته فرش ماشینی و دستباف ایرانی و استاد دانشگاه…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

2 روز ago