Categories: اخبار نساجی

حل مشکلات اقتصادی به مسئله تولید بستگی دارد

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: حل مشکلات اقتصادی به مسئله تولید بستگی دارد.

به گزارش بی باک به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی عصر دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در شروع هر سال با نامگذاری‎های که انجام می‎دهد تابلویی را برای ادامه مسیر به ما نشان می‎دهد تا بتوانیم با استفاده از آن به اهداف نظام دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری سال‎ها نباید در شعار، بنر و جلسات خلاصه شود، تاکید داشت: اگر می‎خواهیم که کشور به پیشرفت و تعالی دست یابد و در برابر جهانیان رخ نشان دهیم، بستگی به این دارد که تا چه اندازه در مسیری که مقام معظم رهبری برای ما مشخص کرده است حرکت کنیم و نباید تنها از نام سال برای پیشبرد اقدامات شخصی و سوری استفاده کرد و باید در این مسیر وارد عمل شد.

نورمفیدی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۳ مقام معظم رهبری برای هر سال نامی را برمی‎گزیند، اذعان کرد: ۱۸ سال است که مقام معظم رهبری برای هر سال یک تابلو قرار می‎دهد که با بررسی این نامگذاری‎ها به این نتیجه می‎رسیم که بیشتر آنها مربوط به مسائل اقتصادی بوده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلات پیش ‎رو مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید به این نکته تاکید داشت که اساس حل مشکلات اقتصادی نیز به مسئله تولید بستگی دارد.

وی افزود: اگر بتوانیم مشکل تولید را در سطح کشور حل کنیم ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی، اجتماعی، بیکاری و … حل خواهد شد.

نورمفیدی با بیان اینکه دین مبین اسلام در آیات و روایات به مسئله تولید بسیار تاکید دارد، اذعان کرد: بر اساس راهبردی که برای ما مشخص شده است و هم علم، اقتصاد، تجربه و شرع بر آن تاکید دارد و همچنین با نامگذاری مقام معظم رهبری برای سال ۱۳۹۱ که سبب شده تا توجه همگان به تولید ملی و کار و سرمایه بیشتر شود، ما موظف هستیم تا بهترین تولید را داشته باشیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات اقتصادی را در کشور کمتر کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان یکی از اصلی‎ترین مسائل مربوط به اقتصاد را نداشتن برنامه مدونی در این عرصه دانست و بیان کرد: نخستین چیزی که در این مسیر مدنظر قرار دارد این است که همه مسئولان با همکاری هم به نظر واحدی در مورد این نکته برسند که آیا باید تولید درون‎گرا باشد و یا برون‎گرا.

وی افزود: نگاه درون‎گرا باعث می‎شود تا تولید بیشتر از مصرف باشد و از آنجایی که بازارهای رقابتی در اقتصاد حرف اول را می‎زند اگر تولید ملی نتواند با این بازارها رقابت کند و از طرف دیگر نیز نمی‎توان جلوی واردات و قاچاق کالا را گرفت و این نوع تولید موجب هدررفت هزینه‎ها می‎شود.

نورمفیدی یادآور شد: باید در یک اقتصاد و نظام برون‎‎گرا نگاه ما به سوی هم بازار داخلی و هم بازار خارجی باشد و مصرف کننده داخلی در رقابت با کلاهای دیگر خارجی تولید ملی را انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه زمانی تولید ملی می‎تواند در عرصه جهانی رخ نشان دهد که همه با هم همکاری داشته باشند، تصریح کرد: دولت در این راستا وظیفه دارد با استفاده از صندوق ملی برای تسهیل و حمایت از تولید ملی وارد عمل شده و سیاست‎های پولی، ارزی و مالی مناسبی را اتخاذ کند تا امر تولید آسان شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

2 روز ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

6 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

1 هفته ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

1 هفته ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago