Categories: اخبار نساجی

حمایت از تولید با روش‌های منطقی

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران درخصوص تغییر در نحوه حمایت از تولید در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: هر راهی که بخش تولید در فاز دوم مورد توجه و اولویت قرار بگیرد، مطلوب و خوب است.
یحیی آل‌سحاق افزود: یکی از اهداف هدفمندی یارانه‌ها تغییر در خطوط تولیدی بوده است که با قیمت جدید حامل‌های انرژی محصول واحدهای تولیدی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: چگونگی پرداخت و تامین وجوه مورد نیاز برای تغییر در خطوط تولید از موضوعات مهم در این زمینه است که باید مدنظر برنامه‌ریزان قرار گیرد که احتمال دارد این وجوه از طریق درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها یا از طریق اصلاح نظام بانکی و تقویت آن تامین شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه تغییر خطوط تولیدی هزینه بسیار بالایی در بر خواهد داشت، افزود: این امر جز با همیاری و کمک نظام بانکی امکانپذیر نیست. در این میان در اختیار گذاشتن قسمتی از تسهیلات نظام بانکی به واحدهای تولیدی و همچنین دریافت بخشی از هزینه‌ها با کارمزد یا سود یک رقمی و پرداخت مابه‌التفاوت آن از محل درآمدهای دولت از هدفمندی می‌‌تواند در این مسیر موثر باشد.
آل‌اسحاق در‌خصوص تاثیر معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از تولید نیز اظهار کرد: حمایت از واحدهای تولیدی به هر شکل منطقی ضرورت دارد. وقت آن رسیده که از تولید حمایت شود و این بخش از اقتصاد کشور در اولویت قرار بگیرد که بیشتر این حمایت‌ها درجهت اهداف هدفمندی یارانه‌هاست.
به گفته وی، جبران هزینه‌های تولید و رسیدن به اهداف هدفمند شدن یارانه‌ها از قبیل شفافیت فعالیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری جدید و ایجاد اشتغال نیز از دیگر مواردی است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران بر ضرورت حمایت از بخش تولید تاکید کرد و گفت: کاهش بوروکراسی و مشکلات گمرکی، حمایت‌های مالی و بانکی و کمک به گردش نقدینگی واحدها از موارد موثر در این مسیر خواهد بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

6 ساعت ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

1 روز ago

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

1 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

1 روز ago

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

2 روز ago

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

3 روز ago