Categories: اخبار نساجی

خدمات درمانی در مراکز دولتی رایگان می‌شود

روز گذشته با تصمیم کمیسیون تلفیق ۶۶ هزار میلیارد تومان به‌عنوان اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها درنظر گرفته شد تا با اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان از این اعتبار، در سال‌جاری هزینه درمان تمام ایرانیان در بیمارستان‌های دولتی رایگان شود.

در ادامه بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق نمایندگان مردم اصلاحاتی بر مصوبات قبلی خود اعمال کردند. پیش از این دولت موظف شده بود تا با اصلاح قیمت‌ها در سال‌جاری ۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.

این تصمیم هرچند با مخالفت جدی از سوی نماینده دولت در کمیسیون تلفیق مواجه شده و شنیده‌ها حاکی از تهدید به عدم‌پایبندی به این قانون است اما در جلسه  تلفیق با اصلاحاتی همراه بود تا نشان‌دهنده عزم مجلس برای جلوگیری از تکرار تخلفات گذشته باشد.

به گفته یک عضو این کمیسیون، نمایندگان روز گذشته اعتبار ۵۴ هزار میلیاردی را با ۲ هزار میلیارد تومان افزایش به ۵۶ هزار میلیارد تومان رساندند. جعفر قادری افزود: سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان هم به‌صورت جداگانه برای یارانه برق و نان در بودجه لحاظ شده بود که این رقم در لایحه بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده بود.

به گفته او تلفیقی‌ها با تجمیع اعتبارات یارانه‌ها، کل این رقم را به ۶۶ هزار میلیارد تومان افزایش دادند. بر این اساس ۴۸ هزار میلیارد تومان به‌عنوان یارانه پرداختی به افراد، ۶ هزار میلیارد تومان برای بهداشت و درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای صنعت و تولید و ۲ هزار میلیارد تومان هم برای بیمه بیکاری درنظر گرفته شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: درصورت تصویب نهایی این اعتبار، تمام هزینه‌های درمان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی رایگان خواهد شد ولی هزینه‌های مربوط به دارو باید توسط بیماران پرداخت شود. احتمال افزایش یارانه‌های نقدی

با مصوبه دیروز کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش ۸ هزار میلیارد تومانی یارانه نقدی احتمالا یارانه نقدی خانوار هم در سال جاری افزایش یابد. با این فرض که فاز دوم از تیر ماه اجرایی شود و طبق برنامه‌ریزی قبلی دولت حدود ۱۰ میلیون نفر هم از فاز دوم مستثنی شوند، حداکثر یارانه نقدی که می‌توان به ۶۳ میلیون ایرانی طی ۹ ماه باقیمانده سال به‌عنوان مابه‌التفاوت فاز اول و دوم پرداخت کرد، ۱۴ هزار تومان می‌شود. به این ترتیب مبلغ ۲۸ هزار تومانی که دولت اسفند سال گذشته به حساب‌ها واریز کرده است، برای ۲ ماه محاسبه خواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago