اخبار فرش ماشینی

طرح های برتر فن بازار نانوالیاف معرفی شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فن بازار نانو الیاف با معرفی هشت طرح برتر کسب و کار به کار خود پایان داد.در فن بازار نانو الیاف طرح ها در دو حوزه ساخت سامانه های تصفیه آب و ساخت زخم پوش هایی با قابلیت ترمیم کامل زخم های دیابتی عرضه شدند. در این رویداد حدود ۵۰ ایده در بخش چالش طراحی و ساخت فیلترهای تصفیه آب با استفاده از نانوالیاف رقابت کردند که از میان آنها سه طرح به مرحله نهایی راه یافت.

در بخش چالش طراحی و ساخت زخم پوش های ترمیم زخم های دیابتی با استفاده از نانو الیاف نیز ۱۰۰ ایده مطرح شد که از میان آنها پنج طرح به عنوان طرح های برگزیده برای معرفی به سرمایه گذاران انتخاب شد.

حمایت های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از همکاری های فناورانه شامل حمایت های مالی و غیرمالی از فناوران به منظور حمایت از تکمیل تحقیقات، آزمایش ها و ساخت در مقیاس پایلوت، توسعه خطوط تولید، تسهیل و حمایت از همکاری بین فناوران و سرمایه گذاران از راه های مختلف همانند ارائه خدمات حقوقی با ارزش گذاری فناوری، حمایت از سرمایه گذاران و همچنین متقاضیان برای تحقیقات بازار و بازارسنجی یا تحلیل اختراع و  شناسایی فناوری خواهد بود.

طرح های برتر به این شرح است:

طرح های حوزه زخم پوش های دیابتی

«نانوالیاف کامپوزیتی الکتروریسی شده آنتی باکتریال با قابلیت رهایش دارو یا کاربرد در زخم  پوش بیماران دیابتی از سوی نفیسه محمودی دکترای مهندسی مواد از دانشگاه صنعتی شریف»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

«طراحی و ساخت سامانه هوشمند هیبریدی نانوساختار (پوشش زخم هوشمند) متشکل از یک زمینه بیوپلیمری کامپوزیتی و نانو الیاف توخالی حاوی عوامل رشد سلولی و فاکتورهای التهابی و تلفیق آن با سلول های بنیادی با کاربرد ترمیم زخم های دیابتی از سوی صمد ندری»

«تولید زخم  پوش نانولیفی بر پایه کیتوسان-پلی کاپرولاکتون با کاربرد ترمیم انواع زخم های پوستی به ویژه زخم دیابتی از سوی عادله قلی پور فوق دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر».

«پانسمان آنتی باکتریال زخم پای دیابتی با استفاده از نانو کامپوزیت سلولز باکتریایی نانو ذرات نقره از سوی گروه سلوبان»
«تولید و ساخت زخم  پوش دیابتی مبتنی بر نانو الیاف آلژینات در ترکیب با عصاره پرده آمونیوتیک از سوی مرضیه ابراهیمی، دکترای ایمنی شناسی از پژوهشگاه رویان»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×