Categories: اخبار نساجی

خرید بلوکی سهام شرکت های پتروشیمی توسط سرمایه گذاری خوارزمی

 

تهران- مدیر عامل سرمایه گذاری خوارزمی گفت: این شرکت در راستای توسعه سرمایه گذاری ها و ارزش آفرینی برای سهامداران، اقدام به خریدبلوکی شرکتهای پتروشیمی فن آوران ، پتروشیمی خارک و فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال کرده است.

به گزارش بی باک به نقل از روز سه شنبه ایرنا،’ مهدی کرباسیان ‘ در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این سرمایه گذاری ها، اظهارداشت: این شرکت اقدام به خرید بیش از ۴۰ میلیون سهم شرکت پتروشیمی فن آوران، معادل ۲/۴ درصد و به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال و بیش از ۱۰ میلیون سهم شرکت پتروشیمی خارک، معادل یک درصد و به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال کرد، همچنین در راستای راهبردهای جدید سرمایه گذاری خوارزمی حدود ۵۰ میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان، معادل ۲/۰ درصد و به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال خریداری کردیم.

وی با اشاره به معامله بلوکی سهام ‘وبشهر’ ادامه داد: با خروج این سهم از سبد دارایی های ،گروه خوارزمی سودی معادل ۴۰میلیارد تومان از محل این داد و ستد شناسایی کرد و وجوه حاصل از این واگذاری صرف خرید سهام بلوکی شرکتهای پتروشیمی فن آوران ، پتروشیمی خارک و فولاد مبارکه اصفهان شد.

به گفته کرباسیان، پیش بینی سود شرکت سرمایه گذاری خوارزمی که در آخرین صورت های مالی افشا شده معادل ۲۳۳ ریال اعلام شده است ، با انجام معامله یاد شده به رقمی بیش از ۳۰۰ ریال می رسد.

مدیر عامل سرمایه گذاری خوارزمی درباره خرید سهام شرکتهای بزرگ یادشده اظهار داشت: این تصمیم در راستای جهت گیری های ترسیم شده در برنامه پنج ساله راهبرد شرکت سرمایه گذاری خوارزمی مبنی بر تنوع بخشی و اصلاح پرتفوی سهام، بهبود ساختار درآمدی شرکت، افزایش سودآوری و افزایش ضریب نقدشوندگی دارایی های خوارزمی انجام گرفته است.

وی افزود: پیش از این وزن سهام صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی در پرتفوی سرمایه گذاری گروه خوارزمی اندک بود و اقدام اخیر گامی به سوی توسعه و تنوع بخشی سرمایه گذاری ها در صنایع جدید و با بازدهی نقدی بالاتر و سودآوری بیشتر است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

17 دقیقه ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

4 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

7 روز ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

7 روز ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago