Categories: اخبار نساجی

خسارت ناشی از سیلاب های سال آبی جاری به ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است

 

تهران – مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: خسارت ناشی از سیلاب های ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، ‘شکور سلطانی’ روز دوشنبه اظهار داشت: طی این مدت و در اثر این سیلاب ها، ۱۵ تن از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

به گفته وی، از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه ۹۰) تاکنون سیلاب های متعددی در کشور رخ داده که آمار و اطلاعات آن در مجموعه دفاتر آمار و اطلاعات پایه موجود است و این آمار یک ساله منتشر می شود.

سلطانی افزود: بر اساس دیدگاه مهندسی رودخانه و از جایگاه مدیریت بحران تا آبان ماه سال جاری تعداد ۲۷ مورد سیلاب که خسارت مالی و جانی در برداشته، رخ داده است که بیشترین میزان رخداد مربوط به نیمه دوم سال جاری است.

وی شناسایی وضعیت موجود مدیریت سیلاب کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع سیل کشور (نرم افزار سیلاب)، تهیه و تدوین دستورالعمل ها و ضوابط فنی و حقوقی مورد نیاز سیل، تهیه و تدوین نظامنامه مدیریت سیل، پهنه بندی سیل و تهیه نقشه های خطر پذیری سیل (طرح ملی مطالعه و اجرای ساماندهی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه های کشور) را از تمهیدات شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد.

مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل همچنین از بیمه سیلاب، ایجاد سامانه های پیش بینی و هشدار سیل در مقیاس محلی و ملی و منطقه ای و ارایه برنامه های آموزشی در سطوح تخصصی و همگانی به عنوان دیگر تمهیدات شرکت مدیریت منابع آب ایران برای تقویت و اصلاح ساختار مدیریت و کنترل سیلاب کشور یاد کرد.

وی در خصوص جبران خسارت سیلاب هایی که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در کشور رخ داده است، گفت: بر اساس برنامه های پیش بینی شده از محل اعتبار طرح ملی مطالعه و اجرای ساماندهی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه های کشور اعتباری برای ساماندهی، لایروبی و … رودخانه های سیل خیز از جمله سردآبرود در کلاردشت تخصیص یافته است.

وی افزود: البته مسئولیت جبران خسارت سیل با وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران) است که طبق هماهنگی شرکت های آب منطقه ای و سایر دستگاه های ذیربط از طریق معاونت امور عمرانی استانداری های مربوطه پیگیری می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago