Categories: اخبار نساجی

خودروهایی با اسامی سخت

 

خودروهای موجود در جهان افزون بر این که دارای مشخصات ظاهری و فنی متفاوتی هستند ، نام های مختلفی و گاه سختی را هم با خود یدک می کشد.نام خودروهای اغلب برگرفته از فرهنگ و زبان کشورهاست.

به گزارش  گروه بین الملل بازار خبر کارشناسان خودرو اقدام به انتشار لیستی از خودروهایی با نام های سخت و عجیب کرده اند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم :

در ابتدای این فهرست، مدل “دوات اوتانتا” (۲uettottanta) از “پینینفارینا” (pininfarina) قرار دارد که در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۱ ژنو توجه همگان را به خود جلب کرده است. این خودرو که به عنوان نمونه تولید شده، از نظر بسیاری سخت تلفظ می شود.این خودرو ایتالیایی است و کلمه “دوئتو” (Duetto) ریشه در این زبان دارد. اکثر انگلیسی زبان ها قادر به تلفظ این خودرو نیستند، اما به آنها توصیه می شود اگر می خواهند آن را تلفظ کنند، به این صورت بخوانند: دو_ات_اوت_انتا.

“کوئنیگزگ” (koenigsegg) این خودروی سوئدی نیز به عنوان یک سوپرکار نام سختی دارد، اما اکثرا آن را درست تلفظ می کنند.

فیات تیپو سدیسیوالوول (Fiat Tipo Sedicivalvole ) وقتی برخورداری از ۱۶ سوپاپ در موتور خودرو، یک امتیاز بزرگ محسوب می شد، “فیات” مدل خاص “تیپو” را عرضه کرد. این مدل “فیات” که به رنگ قرمز عرضه شده نیز بسیار سخت تلفظ می شود.

“پاگانی هیوایرا” (Pagani Huayra) این خودرو جدیدترین مدل “پاگانی” است که تلفظ آن را به این صورت قرار داده اند: اوه_ای_راه که بسیار سخت است و لازمه آن لرزش آرواره است.

“چانگان یواکسیانگ” (Changan Yuexiang) واژه های زبان رسمی چین یعنی “ماندارین” مشکلات بسیاری را برای فرهنگ نویسان به وجود آورده است. از جمله نام این خودروی چینی که مشکلات فراوانی نیز برای انگلیسی زبان ها ایجاد کرده است. حتی بسیاری نمی دانند وقتی نام این خودرو را تلفظ می کنند، آرواره خود را به چه شکلی قرار دهند.

“بیورپ ساواج  ریوال رودی یاچت جی تی اس”(Bewerp Savage Rivale Roadyachr) کارشناسان می گویند؛ تلفظ سخت این خودروی هلندی افراد را دچار سردرد می کند، حتی اگر فردی نام آن را کاملا تلفظ نکرده باشد.

“گیلی گلیگل جی اس” (Geely Gleagle GS) شرکت های چینی در حال حاضر صاحب تعدادی از برندهای اروپایی خودروسازی هستند؛ از جمله ولوو که تحت کنترل شرکت “گیلی” است. کارشناسان می گویند بسیاری نمی دانند نام آن را “گیلی” یا “جیلی” تلفظ کنند.

“اس اس سی تواتارا” (SSC Tuatara) شرکت “شلبی سوپرکارز چندین ماه به دنبال نام “تواتارا” برای خودروی خود بود؛ خودرویی که سریع ترین سوپرکار جهان است. کلمه “تواتارا”، واژه ای از زبان “مائوری” است و معنای آن نوعی خاص از سوسمار است که در نیوزیلند یافت می شود. تلفظ آن را به این صورت قرار داده اند: تو_آه_تار_آه.

اسامی خودروهای لامبورگینی هیچ شرکت خودروسازی در سطح جهان وجود ندارد که به اندازه “لامبورگینی” نام های سخت و پیچیده برای خودروهای خود انتخاب کند. از جمله “گالاردو” یا “مورسیلاگو”.

اسامی خودروهای کره ای شرکت های کره ای نیز سابقه تولید و فروش خودروهایی با اسامی سخت و غیر قابل تلفظ دارند. “دوو” و “سانگی وانگ” از جمله آنها هستند.

خودروی کره ای که نامش از همه سخت تر تلفظ می شود، “هیوندای” است. انگلیسی زبان ها آن را “های_اون_دای” تلفظ می کنند که از نظر کره ای ها اشتباه است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

17 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

18 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

18 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago