درآمد کشور چند درصد افزایش یافته؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درآمد کشور از ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

صبح امروز هیئتی از کشور سوئیزلند متشکل از وزرای دادگستری، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاددان و تحلیلگر مسائل سیاسی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران دیدار داشتند.

محمدحسن نامی در این دیدار اظهار داشت: در ایران ۸۷۵ هزار نفر در رشته‌های برق و IT تحصیل می‌کنند و با داشتن پتانسیل علمی بالا توانسته‌ایم در تمام زمینه‌ها از جمله فیبر نوری، تلفن همراه و دیگر زمینه‌های ارتباطی وضعیت قابل قبولی کسب کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا پایان سال ۲۰۱۲ حدود ۱۱۳ میلیون سیم کارت تلفن همراه بین ۷۶ میلیون جمعیت ایران واگذار شده است و از این رو با داشتن ضریب نفوذ بیشتر از ۱۰۰ درصد در حوزه تلفن همراه در جهان و منطقه جایگاه خوبی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر پیشرفت‌های ایران اظهار داشت: در زمینه فضای ماورای جوی، حضور در این فضا اعتبار و وزن کشورها را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد که این حضور باید ترکیبی از ۴ قابلیت باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: این ۴ بخش عبارتند از ایستگاه‌های زمینی و پرتاب، بالابرنده ماهواره، ماهواره و ایستگاه‌های زمینی و کنترل که ایران در تمامی زمینه‌ها به صورت مستقل عمل کرده است.

نامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در ایران اظهار داشت: تاکنون ۲۳۰ هزار نقطه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده که دانشگاه‌ها و مدارس، مراکز علوم و دستگاه‌های اجرایی از مهمترین آنها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظام دموکراسی در ایران گفت: در ایران به دموکراسی بسیار توجه شده است؛ در شیراز و اصفهان که دو شهر بزرگ و تاریخی ایران هستند، در یک کوچه مسجد و کلیسا با هم وجود دارد و این نشان از این است که در کشور جمهوری اسلامی ایران دموکراسی نقش اساسی دارد.

نامی همچنین با اشاره به برخی دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۴۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در ایران کشیده شده است و در زمینه امور بین‌الملل نیز به تازگی پروژه EPEG افتتاح شده و همچنین پروژه‌ای برای ترانزیت ترافیک از فالکون تا عمان ایجاد خواهد شد که با این پروژه ۳.۲ ترابایت اطلاعات جابه‌جا می‌شود.

نامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت اپراتورهای خصوصی در ایران گفت: درآمد ICT در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ در ایران ۲۴ درصد افزایش یافته است و طبق اعلام یک سازمان معتبر، پیشرفت ICT در کشور سبب پیشرفت ۳۶ درصدی در سایر صنایع ایران شده است.

نامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقش رهبری در ایران اظهار داشت: رهبری ایران معتقدند یک کشور هرچقدر قوی باشد نباید به دیگران ظلم کند و کشورهای دیگر نباید زیر سلطه ظالمان بروند.

وی یادآور شد: رهبری ایران، زندگی بسیار معمولی و پایین‌تر از حد معمول جامعه دارند و معتقدند در هر کشوری باید عدالت برقرار شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه صنعت فرش در ایران اشاره کرد و گفت: اولین فرش بافته شده در ایران مربوط به ۲۴۲۰ سال پیش بوده است و فرش‌هایی که به صورت آنتیک نگهداری می‌شوند از پشم طبیعی و رنگ طبیعی در آنها استفاده شده است.

نامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به کوچ عشایر اشاره کرد و گفت: از حدود یک ماه پیش کوچ عشایر آغاز شده که این افراد به دامداری و دامپروری مشغولند و بافندگی فرش یکی از هنرها و صنایع دستی این مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به حمله اعراب به ایران گفت: زمانی که اعراب به ایران حمله کردند، فرش بسیار بزرگی در کاخ مدائن وجود داشت که هزاران سال قبل از آن بافته شده بود.

وی ادامه داد: کسانی که به ایران حمله کردند آن فرش را تکه تکه کردند و هر تکه آن را یکی برد و اکنون یکی از آن تکه‌ها در موزه لندن نگهداری می‌شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago