درآمد یک میلیارد ریالی مددجویان کمیته امداد ایوان از محل قالیبافی

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان ایوان از درآمد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی مددجویان بافنده فرش این شهرستان از محل فروش تولیدات فرش طی ۹ ماهه اول امسال خبر داد.

عبدالکریم بیگ زاده اظهار داشت: طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۴۱ تخته فرش دستبافت به مترا‍ژ ۸۴ متر مربع به ارزش یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال توسط بافندگان تحت حمایت تولید و به فروش رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضرتعداد ۱۷۰ دار قالی در بین بافندگان تحت حمایت فعال می باشند که حدود ۲۹۰ نفر بافنده به امر صنعت قالیبافی مشغول هستند.

بیگ زاده همچنین گفت: با عنایت به اجرای طرح بیمه بافندگان تحت حمایت و همچنین برگزاری آموزش های مقدماتی و به بافی برای دختران خانواده های تحت حمایت خوشبختانه این موضوع موجب تشویق و ترغیب خانواده های تحت حمایت برای اجرای طرح های قالیبافی در شهرستان گردیده است.

وی افزود: شهرستان ایوان در حال حاضر یکی از مراکز مهم بافت فرش در بین دیگر شهرستانهای استان وخصوصاً قشر مددجو می باشد.

۲۰۰ مددجوی کمیته امداد ایوان در زمینه قالیبافی فعالیت دارند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ایوان گفت در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مددجوی بافنده و هنرمند مورد حمایت این نهاد در زمینه قالیبافی فعالیت می کنند.

عبدالکریم بیگ زاده در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش به بافی فرش مددجویان تحت حمایت این نهاد ظهار داشت: طی سال جاری تعداد ۳ کارگاه آموزش مقدماتی و به بافی فرش با ظرفیت ۵۹ نفر برای مهارت آموزی مددجویان جویای کار این نهاد با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۷۰ طرح قالی در سطح ا شهرستان ایوان برای مددجویان بافنده این شهرستان راه اندازی گردیده است و بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان بطور مستقیم به امر صنعت فرش بافی مشغول بکار هستند.

دو کارگاه آموزشی فرش دستباف در دره شهرافتتاح شد

آیت رشیدی مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان دره شهر گفت:از آنجایی که به فرموده حضرت امام خمینی کار امداد مدد به کار ، حیات و زندگی شرافتمندانه است این نهاد مقدس توانسته است در طول این چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات چشمگیر و شایسته ای به ولی نعمتان تحت پوشش ارائه کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان دره شهر در ادامه افزود: دو کارگاه آموزشی فرش دستباف یکی درسطح شهرستان و یکی درروستای عباس آباد به دست مبارک امام جمعه شهرستان دره شهر افتتاح شده است.

رشیدی در ادامه گفت: بیش از ۴۲ نفر از دختران جوان جویای کار عضو خانواده بزرگ امداد در این دو کارگاه آموزشی زیر نظر مربیان مجرب و با نظارت کارشناسان فرش امداد به مدت بیش از ۴ ماه یا به عبارتی ۴۵۰ ساعت کاری مشغول به آموزش هستند که پس از دوره آموزش از طریق سازمان فنی و حرفه ای از آنان امتحان گرفته می شود و در صورت اخذ مدرک قبولی ضمن بهره مند شدن از تسهیلات۵۰ میلیون ریالی حوزه خودکفایی جهت اشتغال زایی مشمول خدمات بیمه ای نیز خواهند شد.

مدیر کیته امداد در پایان با اشاره به اینکه هزینه راه اندازی این دو کارگاه آموزشی مبلغی بالغ بر۱۷۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات حوزه خودکفایی و اشتغال استان تأمین اعتبار گردیده است.

منبع: کارپتور

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

23 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

24 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago