اخبار نساجی

چشم‌انداز واردات در سال ۹۲/ واردات ۷ میلیارد دلار کاهش می‌یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چشم‌انداز واردات در سال 92/ واردات 7 میلیارد دلار کاهش می‌یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش ۴ تا ۵ میلیارد دلاری واردات در سال جاری با توجه به ممنوعیت ثبت سفارش اولویت دهم کالایی، گفت: به نظر می‌رسد واردات در سال ۹۲ با توجه به نرخ ارز و ممنوعیت ثبت‌سفارش کالاهای اولویت ده، ۵ تا ۷ میلیارد دلار کاهش یابد.

حمید صافدل در خصوص چشم‌انداز واردات در سال ۹۲ گفت: از آنجایی که محدوده واردات کشور در چند سال گذشته بین ۵۵ تا ۶۰ میلیارد دلار متغیر بوده و امسال نیز، کشور در گروه دهم کالایی، حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار کاهش واردات را با توقف ثبت‌سفارش‌ها داشته است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که واردات در سال ۹۲ نیز کاهش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توقف ثبت‌سفارش اولویت ده کالایی براساس تکلیف دولت برای مدیریت واردات به وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است و به نظر می‌رسد که اگر این نسبت به طور طبیعی کاهش یابد و تغییر نرخ ارز اثر خود را بر روی واردات داشته باشد، کاهش واردات مشهود شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون علاقه مندی و توجه به مصرف کالای داخلی افزایش یافته است، به خصوص در گروههای کالایی که اولویت ده را تشکیل می‌دهند و هم اکنون ثبت سفارش آنها متوقف است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته صافدل، تصور می‌رود که محدودیت ثبت سفارش کالا و نرخ ارز، اثری را بر کاهش واردات در سال آینده داشته باشد و ۵ تا ۷ میلیارد دلار کاهش نسبت به میانگین سال‌های قبل را تجربه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در نه ماهه اول امسال بیش از ۴۰ میلیارد دلار واردات به کشور صورت گرفته و اینکه در این آمار، واردات کالاهای ویژه‌ای مثل بنزین و طلای خام را لحاظ کنیم، عدد را متفاوت می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×