درخواست مدیرعامل مجمع هنرمندان صنایع دستی از محمدعلی نجفی:مصوبه استقلال صنایع دستی بازنگری شود

 

مدیرعامل مجمع هنرمندان صنایع دستی کشور از رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا سریع‌تر آسیب‌شناسی دقیقی‌ درباره‌ی صنایع دستی داشته باشد و در مصوبه‌ی استقلال صنایع دستی بازنگری کند.

حسین بختیاری درباره‌ی تأثیر مدیریت محمدعلی نجفی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بویژه بخش صنایع دستی، اظهار کرد: اطلاع دارم که آقای نجفی فردی پرتحرک است؛ ولی نمی‌دانم قصه‌ی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چیست که عموما دولت‌های مختلف‌، آن را به اشخاصی می‌سپارند که تحرکات سیاسی دارند و در جامعه نام‌شان مطرح است‌.

او سپس گفت: از نظر علمی، آقای نجفی واقعا «دکتر» است و شخصیتی فرهنگی دارد. پا به کار است و از نظر عملیات اجرایی می‌توان روی او حساب کرد.

این فعال حوزه‌ی صنایع دستی ادامه داد: البته نمی‌دانم نظر او درباره‌ی صنایع دستی چیست. تا چند وقت پیش، همه‌ی گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی انتخاب آقای صالحی امیری بود، ولی چند روز پیش، صورت مسأله تغییر کرد. به هر حال، امیدوارم این انتخاب برای صنایع دستی مبارک باشد و او باید به سبکی عمل کند که یک مدیرعامل کارآمد اجرایی، عمل می‌کند. اگر نجفی از این حوزه شناخت دارد، باید آن را بیشتر بشناسند و اگر شناختش کم است، باید از مشاوران و صاحب‌نظران کمک بگیرد.

وی بیان کرد: لازم است رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سریعا برای آسیب‌شناسی این حوزه، جلسه‌ای را با فعالان بگذارد و آسیب‌هایی را که در دو دهه‌ی اخیر، صنایع دستی را مورد هجوم قرار داده و باعث رکود آن شده است‌، شناسایی کند. حتی اگر لازم باشد می‌تواند مشکلات و راهکارها را کتبا دریافت کند، اگر عملی هم نشود، اشکالی ندارد، حداقل اطلاعات او تکمیل می‌شود.

بختیاری با اشاره به سرعت عمل رییس‌جمهور در تشکیل کابینه و معرفی آن به مجلس، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های آقای روحانی داشتن سرعتی بی‌سابقه در کار است. بنابراین در هر حوزه‌ای، این سرعت عمل باید مد نظر قرار گیرد، چراکه عقب‌ماندگی‌های زیادی وجود دارد و اگر به آن‌ها توجه نشود دچار زوال می‌شویم.

او همچنین پیشنهاد کرد: در این جلسه‌ها بهتر است از حضور مدیرانی که در سال‌های مختلف، مدیریت سازمان و معاونت صنایع دستی را برعهده داشتند، بهره گرفته شود. عمر اداری صنایع دستی به پنج دهه هم نمی‌رسد، ولی در این مدت، بیش از ۲۰ نفر در آن مدیر شده‌اند و آن‌ها می‌توانند بگویند چه اتفاقاتی در این سال‌ها رخ داده است و آقای نجفی هم با اطلاعات بیشتری درباره‌ی صنایع دستی می‌تواند تصمیم بگیرد.

مدیرعامل مجمع هنرمندان صنایع دستی کشور با اشاره به مصوبه‌ی استقلال صنایع دستی که سال ۸۳ توسط مجلس صادر شد، گفت: این مصوبه باید مورد بررسی قرار گیرد و ضرورتا باید جزو اولویت‌های کاری رییس جدید این سازمان باشد. متأسفانه این مصوبه سال‌ها خاک خورده است.

بختیاری درباره‌ی ویژگی‌های معاون صنایع دستی نیز معتقد است: این‌که مدیری فقط «چَشم» بگوید و کار انجام دهد، ما را به سرانجام نمی‌رساند، داشتن تجربه‌ی اجرایی، شایستگی و کارآمدی باید جزو ویژگی‌های صنایع دستی باشد. صنایع دستی مدیر اسمی نمی‌خواهد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

1 روز ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

4 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago