اخبار نساجی

ایدرو باید به سمت فعالیت در حوزه های جدید حرکت کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایدرو باید به سمت فعالیت در حوزه های جدید حرکت کند

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با بیان اینکه در سال های اخیر بخش قابل توجهی از سهام کارخانجات و شرکت های خودروسازی ها به مردم واگذار شده است، گفت که این سازمان در شرایط فعلی باید به سمت فعالیت در حوزه های جدید حرکت کند.

‘غلامرضا شافعی’روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ماموریت های در نظر گرفته شده برای ایدرو،اظهار داشت:این سازمان در اصل با هدف ساخت ماشین آلات،کارخانه و حمایت از بخش کشاورزی از طریق تولید ماشین آلات کشاورزی مانند کمباین و تراکتور ایجاد شد.

وی یادآور شد:به همین منظور پروژه هایی مانند ماشین سازی اراک،تبریز و آذرآب و کارخانجات بزرگ دیگری که اجرای آن از عهده بخش خصوصی بر نمی آمد،توسط سازمان گسترش به اجرا درآمد.

شافعی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی این سازمان باید به سمت فعالیت در حوزه های جدید حرکت کند، فعالیت در حوزه های نفت و گاز و تولید نیازهای کارخانجات بخش حمل و نقل اعم از دریایی و ریلی را از این جمله ذکر کرد و گفت:در صورت کسب توانایی های لازم ،وارد حوزه هوایی نیزمی شویم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته ی رئیس هیات عامل ایدرو، کشور به لحاظ منابع نفت ،گاز ،استعدادهای حمل و نقلی و کریدورهای شمال ،جنوب و شرق و غرب از موقعیت ممتازی برخوردار است که باید بهره برداری لازم از آن صورت گیرد.

وی افزود: برای فعالیت در این حوزه ها، کشور به سازمان های توسعه ای مانند ایدرو به شدت نیاز دارد، بعنوان نمونه پیش بینی شده تا در طول برنامه پنجم ایدرو حدود ۲۰۰ میلیارد دلار تنها در صنایع نفت و گاز سرمایه گذاری کند.

رییس هیات عامل ایدرو گفت:در شرایطی که کشورهای صنعتی و پیمانکاران معتبر دنیا ما را تحریم کرده اند،سازمان توسعه ای مانند ایدرو می تواند نقش ویژه ای را در توسعه بخش های مورد نیاز کشور ایفا کند، بنابراین انتظار می رود کشور به این نظر برسد و اجماع عمومی برای تقویت چنین سازمان هایی وجود داشته باشد و دولت و مجلس نیز به جهت حقوقی و مالی این سازمان را تقویت کنند.

رئیس هیات عامل ایدرو به توانایی های ایدرو و سازمان های تابعه آن اشاره و نسبت به ایفای نقش کاملا برجسته در توسعه کشور در سال های آتی اعلام آمادگی کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×