در شست و شوی لباس ها مراقب انرژی ها هم باشید

در دنیای امروز توجه به منابع انرژی و مصرف بهینه انرژی در تمامی سطوح جامعه از خانه گرفته تا کارخانجات بزرگ صنعتی بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی؛ علاوه بر کمک به اقتصاد کشورها و توزیع منابع بسیار به مردم عادی در حفظ محیط زیست و استفاده طولانی از  انرژی های موجود نیز بسیار موثر است. در این مقاله کوتاه که توسط سایت مجله نساجی کهن تهیه شده است راه های ساده ای به شما معرفی می شود که می تواند در اقتصاد خانواده  شما در دراز مدت  و البته در حفظ منابع ملی تاثیرگذار باشد.

۱.    لباس هایتان زیاد و بی دلیل نشویید.

در بسیاری از موارد در سبد شست و شوی منازل لباس هایی وجود دارد که همچنان امکان استفاده از آن ها هست. و خیلی زود تر از موعد مقرر وارد لیست شست و شو شده است. شستن بی مورد لباس ها موجب افزایش هزینه ها می شود.

۲.    کم کردن دمای ماشین لباس شویی تا حد امکان

 سعی کنید در هنگام شست و سوی لباس دمای آب را تا حد امکان  حداقل دما را انتخاب کنید و یا از برنامه های مناسب شست و شو که در حافظه ماشین لباسشویی تان وجود دارد استفاده کنید. و از  گرم کردن بی مورد آب ماشین لباسشویی به تصور بهتر شسته شدن لباس ها خودداری فرمایید.

۳.    دنبال خشکشویی مناسب بگردید

حتی الامکان اتوکشی لباس ها را فقط  در مواقع ضروری انجام دهید.

همواره شستن لباس ها به روش های سنتی  در خانه به معنی صرف  هزینه های کمتر نیست. کاری که خشکشویی های خوب و معتبر انجام می دهند دقیقا مثل یک کارخانه تولیدی است که با افزایش حجم تولید می تواند قیمت قیمت تمام شده را کاهش دهد .بنابراین می توانید در بسیاری از مواقع لباس های خود را با سپردن به یک حشکشویی خوب با هزینه کمتر و با کیفیت بالاتر بشویند و آماده تحویل بگیرند. حتی اگر در مجتمع مسکونی شما محل های شست و شوی ویژه برای ساختمان وجود دارد و یا  در نزدیکی شما چنین محل هایی هست حتما از آن ها استفاده کنید.

اتو کشیدن لباس ها همیشه  کار سخت و دشوار و البته پر هزینه ایست. لباس هایی که نیاز به اتوکشی دارند را حتی الامکان در  حمام پهن کنید تا با بخار آب در هنگام دوش گرفتن حالت اصلی خود را به دست آورند.

با این کار نه تنها هزینه اتوکشی در خانه را حذف کرده اید بلکه از انجام اتوکشی که کاری سخن و گاها عذاب آور است نیز خلاص  می شوید.

۴.    خشک کردن لباس ها از طرق انرژی های رایگان

همواره محصولات و خدمات و مواد رایگان برای ما لذتبخش هستند. پس بیایید بیاموزیم گونه باید انرژی های رایگان استفاده کنیم. شاید خشک کردن لباس ها در هوای آزاد و  در مقابل نور خورشید جای خود را به خشک کردن  به وسیله ی خشک کن های ویژه عملیات اتوکشیدی داده باشد. پس از همین  امروز دوباره پهن کردن لباس ها در فضای باز  و رد صورت امکان در معرض نود خرشید را از سر بگیریم و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی لباس های پاک تر و بهتری هم داشته باشید.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

16 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

3 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

4 روز ago