Categories: اخبار نساجی

دستاوردهای ایدرو در مجلس معرفی شد

 

 

نمایشگاه معرفی دستاوردها و توانمندی‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نایب رییس اول مجلس و رییس کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت (mimt) و به نقل از خبرگزاری موج ، مهدی غضنفری، محمدرضا باهنر و سید حسین هاشمی طی بازدید از این نمایشگاه در جریان اقدامات انجام شده و پروژه‌های در دست اجرای ایدرو قرار گرفتند.
سید مجید هدایت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، در جریان افتتاح این نمایشگاه، از پروژه های در دست اقدام و همچنین برنامه های آتی ایدرو به ویژه در حوزه صنایع پیشرفته، توضیحاتی را ارایه کرد.
همچنین، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای نمایندگان مردم برای آشنایی با قابلیت های ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای دانست.
محمد رضا باهنر، افزود: نمایندگان می توانند نگاه جامع تری نسبت به کمبودها و دستاوردها و سایر اموری که می توان برای ارتقای سازمان های توسعه ای انجام داد، بدست آورند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون در شرایط الزام اجرای کامل و دقیق اصل ۴۴ و همچنین تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های جدید و از طرفی وقوع تحولاتی همچون هدفمندی یارانه ها در کشور، نیاز به فناوری های جدید و نیز حمایت ها و هدایت های دولت بیشتر احساس می شود.
وی بیان کرد: برخی مناطق محروم در کشور وجود دارد که بخش خصوصی بدون یارانه و همچنین کمک و حمایت دولت حاضر نیست در آن مناطق سرمایه گذاری کند. به همین دلیل سازمان های توسعه ای همزمان باید این ماموریت ها را به انجام برسانند. این سازمان ها جزو اهرم های دولت برای پیشبرد توسعه کشور هستند.
باهنر افزود: آشنایی نمایندگان مجلس با این فعالیت ها و نیز کمبودها و نقاط قوت سازمان های توسعه ای سبب می شود از این رهگذر حمایت بهتری داشته باشند به ویژه در این برهه زمانی که قرار است چند اصلاح مهم در اقتصاد ما اتفاق بیافتد، اهمیت و جایگاه این سازمان ها بیشتر می شود.
نائب رئیس مجلس در پایان با ابراز تشکر از زحمات و موفقیت های سازمان های توسعه ای به ویژه دستاوردهای ایدرو، از آمادگی مجلس برای ارایه حمایت ها و کمک های خود به سازمان های توسعه ای در قالب بودجه سال آینده خبر داد.
براساس این گزارش، در این نمایشگاه که بخشی از دستاوردهای ایدرو در آن به نمایش گذاشته شده بود، تجهیزات پزشکی، مواد بیولوژیک، مشتقات تولید شده از گاز، واکسن تب برفکی، داروی اینترفرون بتا برای درمان بیماری MS، دستگاه ربوتیک برای جراحی لاپاروسکپی، پوست مصنوعی برای درمان ضایعات چشمی، سوختگی و جراحی‌های ترمیمی و ساخت بدنه اتوبوس‌ بدون شاسی(اتوبوس‌های فرودگاهی) بخشی از دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago