Categories: اخبار نساجی

دستور وزیرصنعت،معدن و تجارت برای تشدید کنترل بازار

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ، از مدیران بازرگانی داخلی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست تا مدیریت، نظارت و کنترل بازار را همچون ایام عید ادامه دهند و مراقبت های لازم را در سطح تامین و عرضه نیز داشته باشند .

به گزارش بی باک به نقل از روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ،’مهدی غضنفری’ با بیان اینکه هر نوع افزایش قیمت بدون هماهنگی قبلی و ارایه دلایل مستند به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مورد پذیرش نخواهد بود، گفت: بسیاری از عوامل موثر در نوسانات بازار از بیرون، به متولیان این بخش تحمیل شده و جز تعامل نزدیک دستگاه های ذیربط با موضوع تنظیم بازار رفع شدنی نیست.

وی گفت : نوسانات قیمتی در سطح بازار فشار زیادی را به اقشار پایین جامعه وارد می کند و برهمین اساس از همه دستگاه ها به ویژه بانک مرکزی می خواهیم تا برای تامین ارز مورد نیاز به منظور فراهم آوری سریع تر یا ارزان تر مواد اولیه و کالای اساسی برای تامین مایحتاج مردم وزارت صنعت ، معدن و تجارت را یاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد : وضعیت قیمتی و تامین مایجتاج مردم نه تنها دغدغه متولیان بازار است بلکه علما و ائمه جمعه نیز از وضعیت کنونی گلایه مند هستند و باید کنترل و بازرسی ها تشدید شود.

وی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست تمام وارد کنندگانی که کالای خود را با ارز مرجع وارد می کنند رصد کرده تا محصول نهایی را با محاسبه قیمت آن و نه بیشتر در اختیار مشتری قرار دهند .

لازم به یادآوری است: به تازگی سازمان توسعه تجارت ، فهرست تمام کالاهایی را که با ارز مرجع وارد می شود دراختیار سازمان حمایت قرار داده تا بتوان قیمت این کالاها را به صورت دقیق تری در بازار کنترل کرد .

سازمان توسعه تجارت همچنین در اقدامی بر روی برگه ثبت سفارش کالاهای اساسی و مواد اولیه عنوان ارز مرجع را حک کرده و برای سایر کالاها از واژه ارز صادراتی استفاده می کند .

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران حوزه بازرگانی داخلی خواست تا مدل های تنظیم و کنترل بازار درسال ۹۱ را تدوین کنند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال جاری می توان در حوزه تنظیم بازار علاوه بر توجه به توسعه زیر ساخت ها ، اصلاح نظام توزیع را نیز پیگیری کرد ، گفت : باید نسبت به طراحی و هماهنگی سیستم تجاری در راستای سیستم تولیدی اقدام کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

17 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

2 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

3 روز ago

استقبال از قالیچین در نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago