Categories: اخبار نساجی

دعوت وزیر کار از انجمن‌های کارفرمایی برای مشاوره به دولت

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین برنامه‌ای در راستای اجرای سیاست‌های اشتغال با همراهی نیروهای شاغل و متخصص خبر داد.

علی ربیعی اظهار کرد: هم اکنون برنامه‌ای را در وزارتخانه دنبال می‌کنیم که بر اساس آن، سیاست‌های اشتغال دولت تدبیر و امید را با نیروهای شاغل متخصص پیش ببریم.

وی افزود: به عنوان مثال برای توسعه هتل‌داری در ایران از نظرات و تجربیات یک هتل‌دار استفاده کنیم و تنها به سطح کارشناسی در وزارتخانه اتکا نداشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که درصدد برقراری ارتباط میان تشکل‌ها با سیاست‌های اشتغال است و باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را به فعالیت برساند.

وی در عین حال از معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال خود خواست تا برای تدوین سیاست‌های اشتغال افرادی را معرفی کند.

ربیعی که در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی سخن می‌گفت، اظهار کرد: جایگاه قانونی کانون‌ها و تشکل‌های کارفرمایی به خود آنها تعلق دارد و هیچ کس جرأت دست بردن در تشکل‌ها را ندارد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته‌های مشورتی از سوی تشکل‌های کارفرمایی تاکید کرد و گفت: این کمیته‌ها باید در تدوین برنامه‌ها به ویژه سیاست‌های اشتغال به دولت مشورت بدهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال تمایل خود را برای هرگونه همکاری با تشکل‌های کارفرمایی اعلام و تصریح کرد: تصمیم‌سازی و کار کارشناسی باید از طریق گفتمان و توسط شرکای اجتماعی و بخش خصوصی انجام شود.

ربیعی با اشاره به تقویت تعامل و گفت‌وگو‌های کارفرمایی در دولت تدبیر و امید افزود: تقویم کاری جامعه کارفرمایی باید با اولویت مسایل و مشکلات برای مشارکت در مراجع تصمیم‌سازی تدوین شود چرا که باید با برنامه دقیقتری در جهت تحقق اهداف توسعه ملی از جمله سیاست‌های مربوط به توسعه اشتغال حرکت کنیم.

از نگاه ربیعی، تشکل‌های کارفرمایی بازوی وزارت کار در انجام فعالیت‌ها و ماموریت‌ها هستند که باید کمیته‌های خود را فعال کرده و برای اعضای خود برنامه‌های آموزشی بگذارند.

وی از اعضای تشکل‌های کارفرمایی خواست تا گفت‌وگوهای درون گروهی خود را بیشتر و قوی‌تر دنبال کنند و پیشنهاد کرد تا در جلسه آینده فهرستی از کارهایی که باید صورت پذیرد تهیه و ایده‌ها و طرح‌های خود را با قابلیت اجرایی و با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود مطرح کنند.

اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی به طرح مشکلات صنفی خود پرداختند.

آنها با بیان اینکه در دل مجموعه کارگری و کارفرمایی بارقه امیدی به وجود آمده ابراز امیدواری کردند: در دولت تدبیر و امید اهداف و مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی که طی ۸ سال گذشته با مشکلات فراوانی مواجه شده‌، محقق شود.

به گزارش ایسنا، اصلاح اساسنامه کانون‌های کارفرمایی، احیای مجدد شورای عالی تامین اجتماعی و حضور کانون کارفرمایان در تامین اجتماعی از دیگر مطالبات کانون‌های صنفی کارفرمایی در این دیدار بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago