Categories: اخبار نساجی

دفاع شافعی از شورای گفتگو؛ قانون تعطیل نمی شود!

امیر روحپرور: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، ضمن تشریح اهداف و برنامه های شورای گفتگو، بهبود فضای کسب و کار در کشور را ضروری عنوان کرد.

مهندس غلامحسین شافعی در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به تشکیل این شورا در سطح ملی براساس ماده ۷۵ قانون برنامه پنجم توسعه و ضرورت تشکیل مجموعه متناظر آن در سطح استانی، گفت: یکی از اهداف مهم راه اندازی این شورا، نزدیک کردن بخشهای دولتی با بخشهای خصوصی است.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت سرمایه گذاری از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این شورا قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف اصلی این شورا رفع مسایل و مشکلات و توجه به رونق بخشیدن به فضای کسب و کار است. همچنین در این شورا فرایند دریافت و بررسی درخواست تشکلها، فعالان اقتصادی و اتخاذ تصمیم در جهت بهبود محیط کسب و کار سازماندهی خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد در تکمیل اظهارات خود با اشاره به اینکه صدای بخش خصوصی و مطالبات فعالان آن از یک کانال قانونی پیگیری خواهد شد، اضافه کرد: شناسایی قوانین مزاحم و ضد تولید، ارایه پیشنهادهای لازم به مراکز تصمیم گیر، تلاش برای کاهش مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران، تسهیل امور بین این دو بخش و برنامه ریزی هماهنگ به منظور تولید و صادرات بیشتر و در نتیجه افزایش ثروت از دیگر اهداف شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.
وی خاطرنشان کرد: شوراهای گفتگو در استانها موظفند آن دسته از گزارشها و درخواستهای رسیده که ابعاد ملی و فراگیر داشته باشند را جهت بررسی و تصمیم گیری به دبیرخانه شورای گفتگو ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این شورا در ۲۲ استان کشور تشکیل شده است، تصریح کرد: تمامی تشکلهای بخش خصوصی مصمم هستند به طور منسجم و هماهنگ در راستای اجرای مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گام بردارند.وی با تأکید بر پیگیری مطالبات کارآفرینان در شورای گفتگو یادآور می شود: اگرچه هر تشکلی روش اجرایی خود را برای پیگیری این مطالبات دارد، اما اگر همکاری مشترک تشکلها بیشتر شود، موتور محرکه اقتصاد شتاب بیشتری می گیرد. با این حال تشکلهای بخش خصوصی چه در خراسان رضوی و چه در کشور در چند سال اخیر نشان داده اند که بسیار با انسجام حرکت می کنند.
وی با اشاره به جایگاه بخش خصوصی در روند توسعه اقتصادی، تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر واحدهای صنعتی با آن دست و پنجه نرم می کنند، می توانیم با طرح در این شورا مرتفع کنیم؛ از این رو تشکیل شورای گفتگو برای توسعه صنعت و تولید یک فرصت مهم است.

او در ادامه درباره حضور نداشتن مسؤولان دولتی در جلسات شورای گفتگوی پارلمان بخش خصوصی در پایتخت، با تأکید بر اینکه اختلافی میان دولت و بخش خصوصی وجود ندارد که به حضور نداشتن وزرا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی منجر شده باشد، اظهار می دارد: این شورا تعطیل نخواهد شد چون قانون تعطیل بردار نیست، از همین رو جلسات شورا به صورت منظم در استانها و تهران برگزار می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

20 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

21 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

5 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

6 روز ago