اخبار فرش ماشینی

درآمد ۵ میلیارد ریالی بافندگان ایوانی از محل تولید فرش

بافندگان ایوانی از محل تولید فرش به درآمدی ۵ میلیارد ریالی دست یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از جویزر، عبدالکریم بیگ زاده مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ایوان گفت: مبلغ ۵ میلیارد ریال فرش دستبافت بافندگان تحت حمایت در این شهرستان در سال جاری تولید و به فروش رسیده است.

مدیر کمیته امداد ایوان اظهار داشت: این مقدار فرش که به تعداد ۶۳ تخته بوده اند توسط بافندگان تحت حمایت در شهرستان تولید و وارد بازارهای داخل و خارج از کشور شده است.

بیگ زاده تصریح کرد: ارزش این مقدار فرش بافت شده در سال جاری بیش از ۵ میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین افزود: در سال جاری تعداد ۱۲۴ متر مربع فرش تولید که نسبت به سال قبل فروش مددجویان رشد قابل توجهی داشته است که این موضوع بیانگر رونق صنعت فرش و فرهنگ کار و تلاش در بین خانواده های تحت حمایت در این منطقه می باشد.

توضیح:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شهرستان ایوان (به کردی: ئه‌یوان، Eyvan) در شمال استان ایلام قرار دارد و مرکز آن شهر ایوان است. از شمال به استان کرمانشاه از خاور به شهرستان چرداول و از باختر به کشور عراق محدود است. آب و هوای ایوان معتدل و نیمه مرطوب است. بیش ترین درجه حرارت ۳۴ درجه و کم ترین درجه حرارت ۱۰- و میزان بارندگی ۶۳۵ میلی متر است. مردم آن کرد کلهر بوده و شیعه هستند. این شهرستان از مراکز اصلی ایل کلهر می‌باشد. ایل کلهر از شمال به محدوده ایلهای کرند، گوران و گوران بان زرده، از ناحیه جنوب به حوزه حکومتی والی پشتکوه (استان ایلام کنونی)، از طرف مغرب به خاک کردستان عراق (مندلی و خانقین)، همچنین به قشلاق ایل سنجابی و قشلاق ایل کرند، از جانب مشرق به ییلاق ایل زنگنه و قسمتی از ییلاق ایل سنجابی (مایدشت) و در واقع جنوب شهر کرمانشاه، محدود می‌شود. افراد این ایل که در واقع بزرگ‌ترین ایل در غرب کشور محسوب می‌گردد. در شهرستان‌های ایوان غرب، اسلام آباد، گیلانغرب، و بخش‌هایی از :کرند، نفت شهر (نفت شاه سابق)، سومار، گهواره، ماهیدشت، ودر دهستان قلعه شاهین سرپل ذهاب و نصر آباد قصرشیرین و تمامی نواحی وحومه مکانهای یاد شده ساکن هستند. بنابر اسناد تاریخی زیادی ایوان غرب مرکز اصلی ایل کلهر بوده‌است، همچنین در زمان‌های گذشته طوایف بزرگی همچون چولک، منصوری (مسیوری)، کولسوند، قلخانی، کلیایی و قوچمی، مومه‌ای، سوماری، زینل خانی، باسکله‌ای و….. که بیشتر شان از (هفت ماله بان سیری کلهر ایوان غرب) می‌باشند در مناطق ذکر شده ساکن شدند. آب و هوای کوهستانی دارد و دارای رشته کوه‌هایی از زاگرس بنام بانکول، مانشت و شیره زول است که پوشیده از جنگلهای انبوه بلوط، بنه، زالزالک، و بادام کوهی است و انواعی از گیاهان دارویی و گلها در طبیعت آن یافت می‌شود. دارای چشمه‌ها و رودخانه‌ای به نام گنگیر (در حال حاضر بدون آب) می‌باشد. بهاری دل انگیز دارد و دارای آثار باستانی مر بوط به دوره ساسانیان و اسلامی است.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×