Categories: اخبار نساجی

دلایل عدم حضور وزرا درشورای گفتگو/ نهاوندیان: با دولت اختلافی نداریم

 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه اختلافی میان دولت و بخش خصوصی وجود ندارد که منجر به عدم حضور وزرا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شده باشد، گفت: علت عدم حضور وزرا ایام پایانی سال، بودجه و مباحث کاری وزارتخانه‌ها است.

محمد نهاوندیان در گفتگو با مهر در خصوص علت عدم حضور وزرای عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت:‌ علت عدم حضور وزرا نزدیک شدن به ایام پایانی سال، مباحث بودجه‌ای و موضوعات کاری وزارتخانه‌های مربوطه است اما در جلسه شورا نمایندگان اکثر وزارتخانه‌ها حضور داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معدن ایران در پاسخ به این سئوال که طبق آیین نامه شورا وزرا تنها می‌توانند در تعداد محدودی از جلسات غیبت داشته باشند، افزود: شعار اصلی و فلسفه وجودی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تعامل است و باید این مسئله را با تعامل حل کرد.

وی تصریح کرد: هرچه جلوتر رویم آثار شورای گفتگو در پیشبرد و تحقق سیاستها و قوانین مشخص‌تر خواهد شد و بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت وزرا در این جلسات افزایش یابد.

به گفته نهاوندیان، به دلیل اینکه ایجاد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حرکت جدیدی است، بنابراین تمرین‌های زیادی لازم است تا این اهمیت این شورا بر همگان مشخص شود.

سخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر اینکه شایعات حکایت از عدم حضور وزرا به دلیل اختلافات دولت و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دارد، گفت: اختلافی وجود ندارد و به هر حال تعامل در مسایل کارشناسی معنایش این است که نظرات گوناگون ارایه شده و بهترین برگزیده شود، چرا که ما تنها یک ایران داریم که باید اقتصاد آن را به خوبی مدیریت کنیم.

در همین حال،   عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: وزرای کابینه به خصوص وزرای عضو این امروز دوشنبه هم به جلسه این شورا نیامدند.

محمد پارسا در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این بار هم هیچ یک از وزرای عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به جلسه نیامدند و هم اکنون جلسه شورا با حضور معاونان و نمایندگان وزارتخانه‌های عضو در حال برگزاری است.

عضو شورای گفتگوی دولت در بخش خصوصی افزود: امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص اوراق خزانه اسلامی، بودجه سال ۹۱ کل کشور و  مباحث مرتبط با بیمه کارفرمایان بحث و بررسی خود را صورت می‌گیرد. وی تصریح کرد: اوراق خزانه اسلامی ویژگی‌های بانکداری بدون ربا را در خود جای داده است.

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بدون حضور وزرا امروز در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago