اخبار نساجی

۲ میلیون واحد صنفی کشور پروانه فعالیت ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر ساماندهی واحدهای صنفی کشور، گفت: ۲ میلیون واحد صنفی کشور پروانه فعالیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید محمود نوابی امروز در همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده مازندران در ساری، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰۰ هزار واحد صنفی در کشور دارای پروانه بوده و ۲ میلیون واحد نیز فاقد پروانه کسب هستند.

وی، با بیان اینکه آیین نامه انتخاب حامیان حقوق مصرف کننده و تولیدکنندگان در سایت سازمان وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه واحدهای بزرگ در این انتخابات شرکت نمی‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب آیین نامه انتخاب انجمن حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در کشور خبر داد و گفت: قصد داریم با کمک انجمن حمایت از مصرف کنندگان نظرسنجی برای انتخاب واحدهای برتر در سال جدید برگزار کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوابی از برگزاری انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خرداد ماه امسال در کشور خبر داد و افزود: موضوع آموزش و ترویج در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود تحریم‌ها, ۵۰ میلیارد دلار صادرات صورت گرفت، خاطرنشان کرد: ۵۳ میلیارد دلار واردات نیز در کشور انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه سهم‌بری تسهیلات اعتباری بخش صنعت از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت، افزود: لایحه رفع موانع تولید نیز از سوی دولت به مجلس ارائه شد و با تصویب آن بخشی از مشکلات در عرصه تولید برطرف می‌شود.

نوابی با اعلام اینکه تولید خودرو سال گذشته حدود ۶۵ درصد رشد داشت، افزود: در حوزه فولاد ۸ درصد و لوازم خانگی ۱۵ درصد افزایش تولید صورت گرفته است.

وی افزود: در تولید سیمان به دلیل عدم تخصیص منابع اعتباری در طرح های عمرانی با کاهش میزان تولید مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه آمار قاچاق دخانیات در کشور تکان دهنده است، افزود:  متاسفانه با توجه به افزایش آمار قاچاق در کشور به تولید کنندگان لطمه بزرگی وارد می‌شود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×