Categories: اخبار نساجی

دولت برای پول پرداخت شده به صنعت برق‌، مالیات ‌می‌گیرد

دولت برای پول پرداخت نشده خود مالیات ‌می‌گیرد و بدون پرداخت مطالبات پیمانکاران‌، مالیاتی را بر آن وارد ‌می‌کند.

ایلنا: دبیر سندیکای برق در نشست این سندیکا با بیان اینکه با اجرای هدفمند، کاهش مصرف در بخش برق صورت گرفته گفت: اگر حمایت‌های لازم از صنعت برق صورت نگیرد به نظر می‌رسد در تابستان سال ۹۲ با خاموشی‌های مکرری در بخش برق روبرو شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حمیدرضا صالحی افزود: در صورت ورود شرکت‌های خارجی به داخل کشور‌، قیمت‌های عرضه شده در این صنعت چند برابر شده و عملا صنعت برق به ۳۰ سال قبل بر ‌می‌گردد.

وی از عوامل موثر در کسب و کار اعضای سندیکای برق را عدم دریافت مطالبات‌ و عدم دریافت خسارتهای دیرکرد پرداخت مطالبات دانست و گفت: با توجه به تاخیری که در پرداخت مطالبات صورت گرفته سندیکا بیشتر از هر چیز به خسارتهای دیرکرد مطالبات فکر ‌می‌کند و به نظر ‌می‌رسد که اصل مطالبات با این همه تاخیر بی‌ارزش شده است.

وی به نبود حمایت از سوی سیستم بانکی اشاره کرد وگفت: با توجه به حرکت بانک‌ها به سمت خرید ارز، به نظر نمی‌رسد که حمایت‌های خوبی از سوی بانک‌ها برای پیمانکاران برق صورت گیرد.

صالحی گفت: به نظر نمی‌رسد دولت برنامه‌ای برای رسیدگی به مطالبات پیمانکاران برق داشته باشد چرا که تنها تردید در بخش دولتی دیده ‌می‌شود.

وی پیشنهاد کرد: دولت ‌می‌تواند برای حمایت از بخش خصوصی مالیات وارد شده به سندیکا را از محل طلب پیمانکاران تها‌تر کند چرا که بااختلاس اخیر و ممنوع شدن LC به نظر نمی‌رسد حمایت مناسبی از سوی بانک‌ها صورت گیرد.

صالحی با بیان اینکه برای جبران دیرکرد مطالبات، سندیکا به پیمانکاران برق توصیه کرده تا کمتر در مناقصات حضور پیدا کرده و وارد قرار داد نشوند گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران به صورت دریافت دارایی‌هایی مثل نیروگاه‌ها به ما پیشنهاد شد ولی چون اعضای سندیکا باید به صورت کنسرسیوم مشارکت ‌می‌کردند با این طرح مخالفت کردند.

وی ادامه داد: پیمانکاران ‌می‌بایست برای گرفتن نیروگاه‌ها، تعمیرات این نیروگاه‌ها را انجام و حقوق معوقه پرسنل را پرداخت ‌می‌کردند که این به نفع پیمانکاران نبود.

صالحی با تاکید بر اینکه اگر دولت نقدینگی جذب کرده بهتر است ابتدا طلب بخش خصوصی را پرداخت کند گفت: کمیته‌ای در سندیکای برق، پیشنهادهایی برای اختصاص ردیفی به مطالبات پیمانکاران در بودجه ۹۱ را به مجلس ارائه کردیم که با توجه به رویکردی که در پرداخت مطالبات دیده ‌می‌شود بیشتر به دنبال دریافت خسارت‌های ناشی از آن هستیم.

صالحی گفت: دولت برای پول پرداخت نشده خود مالیات ‌می‌گیرد و بدون پرداخت مطالبات پیمانکاران‌، مالیاتی را بر آن وارد ‌می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر «امکان توزیع اوراق مشارکت برای جذب نقدینگی از سوی سندیکای برق گفت: برای توزیع اوراق مشارکت، دولت باید مجوز بدهد که اما واگرهای بسیاری را در مورد آن مطرح ‌می‌کند و با توجه به کم شدن پشتوانه سندیکا، امکان انجام آن نیست.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago