دولت تارو پود بیمه قالیبافان را ازهم گسست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیمه بافندگان فرش را از ضروری ترین اقدامات دولت دانست و گفت: صنعت فرش دستباف به عنوان یک شغل مستقل و اصلی در کشور محسوب می شود به همین منظور باید بیمه ای ازجمله بیمه خدمات باز نشستگی و درمان، تأمین اجتماعی برای بافند گان در نظر گرفته شود که متأسفانه تا به امروز آن طور که باید و شاید این اقدام انجام نشده به طوری که تعداد زیادی از بافندگان هنوز بیمه نشده اند.

مؤید حسینی صدر درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فرش دستباف ایران ازجهت کیفیت رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است، گفت: متأسفانه درچند سال اخیرعملکرد مؤثری از سوی مسئولان دولتی در جهت تولید و صادرات صنعت فرش دستباف صورت نگرفته به طوری که اکنون شاهد تنزل و رکود این صنعت ارزشمند در کشور هستیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون هدفمند سازی یارانه ها که ۳۰ درصد از یارانه پرداختی به بخش تولید اختصاص می یابد،تصریح کرد: هزینه واردات مواد اولیه برای تولید کنندگان فرش دستباف به علت افزایش نرخ ارز بسیار زیاد است که متأسفانه تا به امروز یارانه ای در خصوص هزینه مواد اولیه و جانبی به این صنعت ارزشمند اختصاص داده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: بافندگان فرش دستباف برای واردات مواد اولیه از ارز آزاد استفاده می کنند که این مهم علاوه برافزایش قیمت فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی منجر به رغبت مردم به استفاده از فرش ماشینی شده به همین جهت دولت باید کمک هزینه و یارانه ای برای تولید کنندگان فرش دستباف در نظرگیرد.

عملکرد ضعیف مسئولان درخصوص بیمه بافندگان فرش

حسینی صدر، بیمه بافندگان فرش را از ضروری ترین اقدامات دولت دانست و گفت: صنعت فرش دستباف به عنوان یک شغل مستقل و اصلی در کشور محسوب می شود به همین منظور باید بیمه ای ازجمله بیمه خدمات باز نشستگی و درمان، تأمین اجتماعی برای بافند گان در نظر گرفته شود که متأسفانه تا به امروز آن طور که باید و شاید این اقدام انجام نشده به طوری که تعداد زیادی از بافندگان هنوز بیمه نشده اند.

بهره بانکی باید از سیستم بانکی کشور حذف شود

وی، با انتقاد ازعملکرد غیر کارشناسانه و نامناسب بانک ها، تصریح کرد: تولیدکنندگان فرش دستباف به علت عدم توانایی پرداخت بدهی خود به بانک ها که ناشی از شرایط نامطلوب اقتصادی این حوزه است متأسفانه درلیست سیاه بانک ها برای دریافت تسهیلات قرار گرفته اند.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس، با اشاره به شرایط وتعهدات گسترده درزمیه این تسهیلات بانکی، ادامه داد: درسیستم بانکی کشور باید بهره بانکی حذف شود و دولت با حمایت های لازم از این صنعت بتواند یک اشتغال زایی پایدار را در کشور ایجاد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، باتأکید بر اینکه دولت جدید می تواند از صنعت فرش بافی به عنوان یکی از صنایع کوچک برای درمان و رفع بیکاری استفاده کند، گفت: دولت جدید با قراردادن تسهیلات قرض الحسنه و نیزپرداخت یارانه بلا عوض به بافندگان و همچنین بیمه کارگران بافنده فرش می تواند در کوتاه مدت علاوه بر اشتغال زایی پایدار جایگاه فرش ایرانی را در بازارهای جهانی حفظ کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

2 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

2 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

3 روز ago