اخبار نساجی

فعالیت تجاری در مرز مهران متوقف شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرماندار مهران گفت: فعالیت تجاری در مرز بین المللی مهران به دلیل فرا رسیدن عید سعید قربان از امروز (شنبه) متوقف شده و تا یک هفته ادامه دارد.

مراد ناصری روز شنبه به ایرنا گفت: این تصمیم از سوی مقام های عراقی به مناسبت عید سعید قربان اعلام شده ولی دستگاه های اداری مستقر در مرز فعال بوده و به وظایف محوله خود می پردازند.

وی افزود: این تعطیلی از ۱۲ تا ۱۸ مهر اعمال می شود و تجار ایرانی فعال در این مرز پس از پایان این ایام می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

فرماندار مهران با بیان اینکه تردد مسافر از مرز مهران بدون وقفه انجام می شود، یادآور شد: در ایام عرفه و عید قربان پایانه مسافری فعال بوده و تردد در این مرز به صورت روال عادی انجام می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ناصری تاکید کرد: اکنون با توجه به کاهش صادرات از سایر مرزهای غرب و شمال غرب کشور، مرز مهران به عنوان امن ترین مرز بیشترین صادرات کالا و تردد مسافر را به کشور عراق دارد.

شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غرب استان ایلام بیش از ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

روزانه بیش از ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی به کشور عراق تردد می کنند.

نزدیک به یک میلیارد دلار کالای ساخت ایران، سال ۹۲ از راه این پایانه مرزی به عراق صادر شد.

از ابتدای امسال نیز ۸۳۷ هزار و ۹۱۸ تن انواع کالا به ارزش ۳۳۲ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۸۳۷ دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×