Categories: اخبار نساجی

ذخیره سازی ۴ ماهه کالاهای اساسی با ارز مرجع

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ایران در آینده‌ای نزدیک به صادرکننده فولاد تبدیل می شود، گفت: مجموعه‌ای از ظرفیت سازی‌ها در دولت دهم انجام شده که در ماه‌های آینده و سال‎‌های آتی به نتیجه نهایی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غضنفری امروز در مراسم افتتاح طرح های بزرگ صنعتی استان گیلان گفت: مجموعه ای از ظرفیت سازی ها در دولت دهم انجام شده که در ماه های آینده و سال های آتی به نتیجه نهایی می رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر بیان داشت: در حوزه فولاد، ظرفیت چند برابری تولید ایجاد شده که ما را از واردات بی نیاز می کند.

وی به چهار حلقه اصلی تولید فولاد اشاره کرد و گفت: با تلاش های انجام شده، ظرفیت تولید شمش خام را در سال گذشته به ۲۰ میلیون تن رساندیم و امسال با بهره برداری از این واحد تولیدی در گیلان، این ظرفیت به ۲۴ میلیون تن رسید.

غضنفری در ادامه سخنانش به طرح توسعه کاشی خزر که امروز با حضور رییس جمهوری افتتاح شد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: صنعت کاشی، از مزیت های مهم صنعتی است که باید به درستی از ظرفیت های آن استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ واحد تولیدی در زمینه تولید کاشی در کشور افزود: یکصد پروژه دیگر نیز در این حوزه کلنگ زنی شده و هم اینک دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و بالاتر از این میزان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پیش بینی می شود با تکمیل این پروژه ها ، ۴۰۰ میلیون متر مربع به ظرفیت فعلی تولید کاشی در کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید کاشی در کشور در سال ۹۰ ، ۳۵۰ میلیون مترمربع بود، گفت: در سال گذشته این میزان تولید، به ۳۸۰ میلیون متر مربع رسید.

غضنفری ایران را پنجمین تولیدکننده کاشی و سرامیک در جهان عنوان و خاطرنشان کرد: می کوشیم ظرفیت تولید این محصول را تا سال ۹۴ به ۶۰۰ میلیون مترمربع برسانیم.

وی با اشاره به صادرات کاشی از ایران و بازار خوب این محصول در دنیا گفت: هم اینک حدود ۵۰۰ میلیون دلار درآمد از صادرات کاشی و سرامیک داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش به اهتمام دولت های نهم و دهم برای صنعتی شدن استان های شمالی اشاره و بیان کرد: این مهم، با گام های شجاعانه دولت خدمتگزار انجام شد. صنعتی شدن استان های شمالی ایران با حفظ محیط زیست صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: با اختصاص ارز مرجع ، کالاهای اساسی کشور برای ۳ تا ۴ ماه ذخیره می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

احیای دوباره سبلان پارچه اردبیل به همت دولت

از بحران تا شکوفایی با حمایت‌های دولت سیزدهم مجتمع سبلان پارچه که شامل هفت کارخانه…

2 ساعت ago

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

2 روز ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

5 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago