Categories: اخبار نساجی

ذوب آهن با صف فروش و کاهش قیمت سهام روبرو شد

 

امروز شرکت تازه وارد فرابورسی ذوب آهن بعد از بازدهی ۳۷ درصدی نسبت به کشف قیمت ۱۳۴ تومانی هرسهم با صف فروش و کاهش ۵ درصدی قیمت هر سهم روبرو شد.

به گزارش فارس، در پی عرضه ۲۵۰ میلیون سهم ذوب‌آهن در ۱۹ بهمن سال پیش و کشف قیمت ۱۳۰۴ ریالی هر سهم این شرکت مشمول اصل ۴۴ در فرابورس، بهای هر سهم این شرکت تا ۱۲۳ تومان هم ( اول اسفند ) کاهش یافت اما در پی توقف و بازگشایی نماد در ۲۸ اسفند، هر سهم آن به قیمت ۱۴۰ تومان معامله شد.

این سیر صعودی که ناشی از خروج از زیان و اعلام سود ۱۷۲ ریالی به ازای هر سهم ذوب آهن برای سال مالی ۹۱ بود ، در ۵روز کاری هفته نخست سال جدید هم ادامه یافت و به ۱۸۴ تومان در چهارشنبه گذشته رسید اما به رغم تشکیل صف خرید سنگین خبری از عرضه باقی مانده از ۱۰ درصد سهام قابل عرضه توسط سازمان خصوصی سازی نشد.

براساس این گزارش، در پی شکل گیری این فرایند، مدیریت نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس در ۹ فروردین از مدیرعامل ذوب آهن خواست تا در مورد وضعیت این شرکت شفاف سازی کند.صفر علی براتی هم روز گذشته در پاسخ به این درخواست اعلام کرد: هیچ گونه اطلاعات افشاء نشده با اهمیتی در خصوص این شرکت وجود ندارد و در صورت وجود اطلاعات با اهمیت مراتب از طریق آن سازمان بورس به اطلاع کلیه سهامداران رسانده خواهد شد.

این فعل و انفعال موجب شد تا قیمت هر سهم آن در روز پیش به ۱۸۱ تومان کاهش یابد و امروز هم به دلیل عدم حاکم شدن جو روانی دربازار سهام، ضمن کاهش ۵ درصدی بهای هر سهم ( به ۱۷۸ تومان) ، صف فروش بیش از ۵ میلیون سهمی تشکیل شود.

به این ترتیب بعد از بازدهی ۳۷ درصدی نسبت به کشف قیمت هرسهم ذوب آهن و ۴۹ درصدی نسبت به قیمت ۱۲۳ تومانی، سهام ذوب آهن بار دیگر با سیر نزولی قیمت روبرو شد. دراین میان زمان و قیمت گذاری هر سهم ذوب آهن برای عرضه بلوک ۱۵ درصدی می تواند در آینده سهام این شرکت تازه وارد تعیین کننده باشد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

پارچه مبلی اروپا

نام و نام خانوادگی: جلال فردوس نام شرکت/موسسه: پارچه مبلی اروپا زمینه فعالیت: پارچه مبلی…

11 ساعت ago

آیا نمایشگاه دموتکس دبی واقعا موفق بود؟

بهنام قاسمی - سردبیر بعد از حدود یک ماه که از نمایشگاه دموتکس دبی گذشته…

1 روز ago

دریافت بلیط رایگان نمایشگاه ITM 2024 به جای پرداخت ۳۵ یورو

به اطلاع علاقه‌مندان به نمایشگاه ITM 2024 می‌رساند که فرصت ویژه‌ای برای دریافت بلیط رایگان…

1 روز ago

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

3 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

3 روز ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

5 روز ago