رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی‎:‎ سومین جشنواره استانی گره زرین فرش دستباف برگزار می‌شود

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: سومین جشنواره استانی گره‎ ‎زرین فرش دستباف ۲۸ فروردین ماه جاری به میزبانی بخش مرزی راز و جرگلان‏‎ ‎برگزار می‌شود‎.‎ به‎ ‎گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی‎ ‎خراسان شمالی، محمدرضا کفاشی در نشست کمیته فرش دستباف استان هدف از‎ ‎برگزاری این جشنواره را جذب گردشگر از داخل و خارج کشور و معرفی فرش‎ ‎دستباف استان در قالب جشنواره عنوان کرد‎.
وی کمک برای توسعه سرمایه‌گذاری و ماندگاری فرش در بازارهای هدف‎ ‎داخلی و خارجی و همچنین ارتقای توان رقابت‌پذیری فرش استان در بازارهای‎ ‎داخلی و جهانی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد‎.

‎کفاشی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره تاثیر مثبتی در تقویت و توسعه بازار فرش خراسان شمالی داشته است‎. ‎وی گفت: در سومین جشنواره گره زرین فرش دستباف، ضمن ایجاد فضای رقابت‎ ‎مثبت، تعامل و توجه به ارتقای منزلت شغلی دست‌اندرکاران، برترین‌های فرش‎ ‎استان نیز در یک پروسه زمانی انتخاب می‌شوند‎.

‎رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی بیان داشت: این جشنواره در ۱۴‏‎ ‎رشته مرتبط با هنر فرش در زمینه‌های؛ قالیبافی، رفوگری، ناظر فنی، طراح،‎ ‎نقاش، سازنده ابزار، تولیدکننده متمرکز، تولیدکننده غیرمتمرکز، تعاونی‎ ‎نمونه، فروشنده نمونه، قالیشویی نمونه، چله کش، محقق، بازرس انتخاب و در‎ ‎مرحله کشوری و جشنواره ملی به رقابت می‌پردازند‎. ‎وی با برشمردن هنر فرش ترکمن و برگزاری این جشنواره در بخش مرزی راز‎ ‎و جرگلان تصریح کرد: منطقه جرگلان و روستای یکه سعود به دلیل اصالت نوع‎ ‎فرش، براساس مصوبه کمیته استانی فرش دستباف به عنوان میزبانی این جشنواره‎ ‎انتخاب شده است‎.

‎کفاشی فعالیت ۵ هزار نفر بافنده فرش و همچنین ویژگی‌های فرش ترکمن جرگلان را از جمله ظرفیت‌های ویژه و بالای قالی ترکمن برشمرد‏‎. ‎کفاشی با بیان اینکه ستاد برنامه‌ریزی جشنواره متشکل از اتحادیه‌های‎ ‎صنفی تعاونی و صنایع دستی و دیگر تشکل‌ها و ادارات بازرگانی و دستگاه‌های‎ ‎مرتبط از ۵ ماه قبل فعالیت خود را به منظور برگزاری این جشنواره انجام‏‎ ‎داده‌اند، اظهار امیدواری کرد برگزاری این جشنواره به ارتقای هنر فرش در‎ ‎خراسان شمالی کمک شایانی کند‎

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

12 ساعت ago

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

1 روز ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

1 روز ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

2 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

4 روز ago