Categories: اخبار نساجی

رئیس مرکز ملی فرش ایران مطرح کرد: هدفگذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف ایران.

 

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: صنعت فرش دستباف ایرانی به عنوان سرمایه ملی کشور، نیاز به معرفی و شناساندن دارد؛ بنابراین باید به سمتی حرکت کرد تا از شهرت و برند فرش ایران در بازارهای داخلی و خارجی به نحو احسن استفاده شود.

محمد باقرآقا علیخانی در مراسمی در موزه فرش ایران با اشاره به جایگاه صنعت فرش در اقتصاد ایران و لزوم توجه به توسعه و ارتقای کمی و کیفی این صنعت تاکید کرد: در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، در حوزه برنامه‌ریزی اولین قدم موثر، هدفگذاری روی فرش دستباف ایرانی به عنوان اساسی ترین و اولین کالای غیر نفتی کشور با ارزش افزوده ۸۰ درصدی است که نگاه خاص تر مسئولین به این حوزه را می طلبد.

وی ادامه داد: صنعت فرش دستباف ایرانی به عنوان سرمایه ملی کشور، هنری اصیل، بومی، اشتغالزا و درآمدزا ست. این هنر ارزشمند نیاز به معرفی و شناساندن دارد و به همین دلیل باید به سمتی حرکت کرد تا از شهرت و برند فرش ایران در بازارهای داخلی و خارجی به نحو احسن استفاده شود و برند فرش ایرانی به عنوان سرلوحه و محور تبلیغات محصولات مد نظر قرار گیرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های این مرکز در حمایت از فرش دستباف ایرانی پرداخت و گفت: هدفگذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف از جمله برنامه های مرکز ملی فرش ایران است.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس برای آموزش و سطح بندی قالیبافان و ناظران فنی و همچنین تولید فرش های مناسب و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به اتحادیه های فرش دستباف اختصاص یافته است، افزود: این افزایش اعتبار با همکاری مرکز ملی فرش ایران به اتحادیه ها و تعاونی های زیر پوشش پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در مورد برنامه‌های مرکز برای حمایت از صنعت فرش گفت: حمایت از انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی فرش از طریق دولت و بودجه‌ای که در این مورد پیش بینی شده، در دستور کار مرکز قرار دارد و از اولویت‌های اصلی ما در سال ۱۳۹۱ است.

وی با رد این نظر که بازار فرش ایران توان رقابتی خود را با سایر رقبا از دست داده است، اذعان کرد: هرچند در افکار آحاد مردم این ذهنیت وجود دارد که چین به بازار فرش ایران دسترسی پیدا کرده، اما با قاطعیت می توان گفت که چین توان رقابت با فرش ایران را نداشته و ندارد.

او در پایان تصریح کرد: در عرصه صادرات فرش، ایران حرف اول را در بازار فرش دنیا می‌زند و به تعبیری رهبری بازار را بر عهده دارد و هیچ کشوری یارای رقابت با ایران را ندارد.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

22 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

23 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

23 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago