اخبار نساجی

رئیس سازمان ملی استاندارد: کد گذاری چهار هزار سازنده داخلی طلا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، سید نظام الدین برزگری در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: واحدهای تولیدی هم باید از الان در فکر استانداردهای جدید باشند و در غیر این صورت برخی از واحدها باید در سالهای پیش رو تعطیل شوند چراکه محصولات با فناوری جدید بازارهای دنیا را پر خواهد کرد.

وی افزود : در حال حاضر فناوریهای پیشرفته از جمله نانو در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، نساجی، ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی رسوخ پیدا کرده است و محصولات بیوتکنولوژیک عرضه می شود.

برزگری تصریح کرد : با توسعه سریع فناوری ناچار به تجهیز مجهز ترین آزمایشگاه ژنتیک و تراریخته در سازمان استاندارد شدیم و بیستمین کمیته این سازمان به نام کمیته نانو در حال شکل گیری است.

برزگری همچنین ایجاد آزمایشگاه نانومترولوژی را از برنامه های پیش روی سازمان استاندارد در سال آینده برشمرد و گفت : دنیا امروز به سمت محصولات دانش بنیان رفته است و امیدواریم با ایجاد این آزمایشگاه و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پاسخگوی نیازهای جدید باشیم.

به گفته وی  سازمان ملی استاندارد می تواند ارتباط علم و دانش و ثروت ملی را ایجاد کند.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به شعار امسال سازمان ملی استاندارد با عنوان “ضایعات کمتر نتایج بهتر، افزایش کارایی با استانداردها” اضافه کرد : با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در بالابردن کیفیت تولیدات واحدهای صنعتی ، استانداردها باید در زندگی دیده شوند و توسعه مناسبات اجتماعی هم  در همه زمینه ها بستگی به رعایت یک سری از استانداردها دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برزگری تاکید کرد : ایجاد و توسعه استاندارد تنها از سازمان استاندارد برنمی آید و همه باید خود را مسئول استاندارد بدانند و به عنوان فرهنگ عمومی و باور ملی مطرح شود.

وی درادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان افزود : سازمان ملی استاندارد یکی از ۱۶۵ عضو سازمان جهانی استاندارد است که اکنون رتبه ۲۹ را از لحاظ فعالیتهای بین المللی و نقش آفرینی در تدوین استانداردهای جهانی  دراختیار دارد.

برزگری همچنین افزود : کشورمان در بین کشورهای عضو اکو از لحاظ تدوین استاندارد و اداره دبیرخانه ها رتبه یک ، در بین کشورهای اسلامی رتبه دو و از لحاظ اداره دبیرخانه رتبه یک را دراختیار دارد.

به گفته وی : کشور در زمینه استانداردهای نانو جزو ۴۵ کشوری است که کمیته متناظر داخلی دارد و در این زمینه هم دارای فعالیت های ویژه ای است.

رئیس سازمان استاندارد در ادامه گزارشی از ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی ارائه داد و گفت : از سال ۷۷ تا ۸۳ تنها ۶۲۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده بود ، درحالی که از سال ۸۴ تا ۹۰ حدود ۱۸۲۰۰ پروانه صادر شده است و این نشان از بالارفتن کیفیت کالاهای ایرانی دارد.

به بیان وی اکنون در کشور بیش از ۴ هزار سازنده مصنوعات طلا کدگذاری شده اند که  تقلبات احتمالی را قابل کشف کرده اند.

به کار گرفتن بیش ۴۲۰۰۰ هزار نفر در قالب ۱۴۰۰ آزمایشگاه همکار و شرکت بازرسی فنی و همراهی استاندارد با گمرک به ویژه در ۲سال اخیر از دیگر مواردی بود که برزگری به آن اشاره کرد و افزود : این همراهی باعث شده است که شاخص تجارت فرامرزی پایین بیاید و اخیراً توافق شد علاوه بر آزمایشگاه‌ها در مبادی ورودی و خروجی در داخل گمرک نیزبا برپایی میز خدمت پاسخگوی نیازها باشیم.

وی ادامه داد : تا سال گذشته ۶۳۰ قلم کالا مشمول استاندارد اجباری بود و الان ۲۹۰۰ تعرفه از تعرفه های گمرکی تحت کنترل سازمان در واردات است.

برزگری همچنین از تاسیس پژوهشگاه استاندارد با چهار پژوهشکده طی سال گذشته خبر داد و گفت : مردم امروزه استاندارد را به عنوان حق خود و مطالبه ملی می شناسند و باید با بالا بردن استانداردها و خرید محصولات با کیفیت بتوانیم تحریمها را پشت سر بگذاریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×