Categories: اخبار نساجی

رئیس شورای همکاری بازرگانی ایران و ترکیه: درج ۱۵ کالای صنعتی ایران در تجارت ترجیحی با ترکیه

رئیس شورای همکاری بازرگانی ایران و ترکیه با اشاره به امضای تفاهم نامه تجارت ترجیحی در ۳۰ کالای جدید میان ایران و ترکیه گفت: ایران قصد گنجانده شدن کالاهای صنعتی خود به ویژه فولاد را در این فهرست دارد.

رضا کامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ۳۰ تعرفه ترجیحی جدید به تعرفه‌های ترجیحی در تجارت میان ایران و ترکیه افزوده می‌شود که ۱۵ نوع کالا برای ایران و ۱۵ کالا برای ترکیه است.

وی افزود: ازآنجایی که این لیست هنوز نهایی نشده و در میان طرفین در حال رایزنی است امکان اعلام آن وجود ندارد، اما ایران قصد گنجانده شدن کالاهای صنعتی به ویژه دربخش فولاد را دارد.

رئیس شورای همکاری بازرگانی ایران و ترکیه یاد آورشد: تا به امروز هیچ اظهار نظر رسمی در ارتباط با کالاهای جدیدی که قرار است تعرفه‌های ترجیحی برای آنها بر قرار شود از طرف دو کشور اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای در سطح کارشناسی برای بررسی تعرفه‌های ترجیحی جدید ایران و ترکیه ایجاد شده است تا نتایج این کمیته به مقامات ارشد ۲ کشور برای توافق نهایی ارائه شود.

کامی با بیان اینکه برقراری تعرفه‌های ترجیحی میان ایران با سایر کشور‌ها برای رقابت پذیر شدن صنایع تولیدی ما امری ضروری است گفت: انتقادهایی در کشور درباره برقراری تعرفه‌های ترجیحی وجود دارد اما باید اذعان داشت که در نهایت باید به جامعه جهانی پیوست و تولیداتی رقابت پذیر داشت.

وی افزود: ایجاد تعرفه‌های ترجیحی میان ایران با ترکیه و سایر کشور‌ها خود مقدمه‌ای برای پیوستن به جامعه جهانی است و این امکان را به ما می‌دهد که آمادگی لازم را برای رقابت پذیری به دست آوریم.

کامی با اشاره به ورود هیئت اقتصادی ترکیه به ایران تاکیدکرد: این تفاهم نامه جدید برای برقراری ۳۰ تعرفه ترجیحی جدید میان ایران و ترکیه امروز نهایی می‌شود.

رئیس شورای همکاری بازرگانی ایران و ترکیه تاکید کرد: در خصوص مسائل گمرکی و پایانه‌ها مسائلی میان دو کشور وجود دارد که برای رفع این مشکل هیئت‌های مشترکی به مرزها فرستاده شده است تا مسائل را به صورت میدانی بررسی و حل و فصل کند

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شرح وظایف واحد تولید در سالن های ریسندگی

بنیان اصلی کارخانه بر مبنای تولید بنا می شود. واحد تولید در واقع در راس…

51 دقیقه ago

هدف شرکت الیاف شیوا ارائه انواع محصولات متفاوت و متنوع به بازار است (ویدیو)

شرکت شیوا در زمینه تولید الیاف پلی استر فعالیت میکند. بیشترین آمار صادرات متعلق به…

2 روز ago

شرح وظایف واحد مهندسی صنعتی – مطالعه موردی: سالن ریسندگی

مهندسی صنایع بطور کلی نقش بهینه کردن روش و هزینه انجام کار را برعهده دارد.…

2 روز ago

اندازه گیری عسلک پنبه جهت ارتقای کیفیت پنبه کشت شده در کشور

از جمله معایب پنبه با میزان عسلک بالا می توان به پیچیدگی بالای الیاف دور…

3 روز ago

چاپ پیگمنت به دلایل مختلف در آینده افزایش خواهد یافت (ویدیو)

آقای مصطفی ارگین در گفتگو با مجله کهن فرمودند: شرکت فاما با سابقه ۲۵ ساله…

3 روز ago

نمایشگاه ITM 2024 استانبول از استقبال بین المـللی برخوردار شـد (ویدیو)

نمایشگاه ماشین آلات نساجی ITM 2024 در استانبول با تنوع بسیاری از محصولات با طیف…

4 روز ago