Categories: اخبار نساجی

رئیس شورای همکاری بازرگانی ایران و ترکیه: درج ۱۵ کالای صنعتی ایران در تجارت ترجیحی با ترکیه

رئیس شورای همکاری بازرگانی ایران و ترکیه با اشاره به امضای تفاهم نامه تجارت ترجیحی در ۳۰ کالای جدید میان ایران و ترکیه گفت: ایران قصد گنجانده شدن کالاهای صنعتی خود به ویژه فولاد را در این فهرست دارد.

رضا کامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ۳۰ تعرفه ترجیحی جدید به تعرفه‌های ترجیحی در تجارت میان ایران و ترکیه افزوده می‌شود که ۱۵ نوع کالا برای ایران و ۱۵ کالا برای ترکیه است.

وی افزود: ازآنجایی که این لیست هنوز نهایی نشده و در میان طرفین در حال رایزنی است امکان اعلام آن وجود ندارد، اما ایران قصد گنجانده شدن کالاهای صنعتی به ویژه دربخش فولاد را دارد.

رئیس شورای همکاری بازرگانی ایران و ترکیه یاد آورشد: تا به امروز هیچ اظهار نظر رسمی در ارتباط با کالاهای جدیدی که قرار است تعرفه‌های ترجیحی برای آنها بر قرار شود از طرف دو کشور اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای در سطح کارشناسی برای بررسی تعرفه‌های ترجیحی جدید ایران و ترکیه ایجاد شده است تا نتایج این کمیته به مقامات ارشد ۲ کشور برای توافق نهایی ارائه شود.

کامی با بیان اینکه برقراری تعرفه‌های ترجیحی میان ایران با سایر کشور‌ها برای رقابت پذیر شدن صنایع تولیدی ما امری ضروری است گفت: انتقادهایی در کشور درباره برقراری تعرفه‌های ترجیحی وجود دارد اما باید اذعان داشت که در نهایت باید به جامعه جهانی پیوست و تولیداتی رقابت پذیر داشت.

وی افزود: ایجاد تعرفه‌های ترجیحی میان ایران با ترکیه و سایر کشور‌ها خود مقدمه‌ای برای پیوستن به جامعه جهانی است و این امکان را به ما می‌دهد که آمادگی لازم را برای رقابت پذیری به دست آوریم.

کامی با اشاره به ورود هیئت اقتصادی ترکیه به ایران تاکیدکرد: این تفاهم نامه جدید برای برقراری ۳۰ تعرفه ترجیحی جدید میان ایران و ترکیه امروز نهایی می‌شود.

رئیس شورای همکاری بازرگانی ایران و ترکیه تاکید کرد: در خصوص مسائل گمرکی و پایانه‌ها مسائلی میان دو کشور وجود دارد که برای رفع این مشکل هیئت‌های مشترکی به مرزها فرستاده شده است تا مسائل را به صورت میدانی بررسی و حل و فصل کند

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

حضور در نمایشگاه ها باعث قوی شدن ارتباطات بین المللی میشود (ویدیو)

مهندس سعید جلالی قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در مصاحبه…

18 ساعت ago

هدف اصلی شرکت‌های داخلی از حضور در انواع نمایشگاه‌های بین‌المللی چیست؟

مولف: دکتر عابدین زاده نیاسر برای سالیان متمادی، شرکت در نمایشگاه‌های تجاری جایگاهی منظم در…

21 ساعت ago

صنعت نساجی جایگاه بسیار بالایی در در اقتصاد کشور و زمینه اشتغال دارد (ویدیو)

●گروه صنعتی فرش زمرد مشهد از ۳ شرکت مجزا تشکیل شده، شامل ریسندگی، بافندگی و…

22 ساعت ago

طراحی کنترل ها توسط رنگ بندی سالن ریسندگی

در فرایند تولیداپراتورها با انواع مختلفی از مواد و ابزارها کار می کنند. هر خطای…

24 ساعت ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ با موفقیت قدرت این صنعت را به نمایش گذاشت

از 8 تا 11 خرداد ماه 1403، افتتاحیه نمایشگاه فرش قازی آنتپ در مرکز نمایشگاه…

3 روز ago

پانزدهمین کنفرانس بین المللی مطالعات فرش شرقی (ICOC) در استانبول (ویدیو)

آقای دکتر کریم میرزایی حدود ۳۵ سال به صورت مستمر در زمینه فرش، نگارگری و…

4 روز ago