مد و پوشاک

رازمون: تلفیق اصالت و کیفیت در طراحی‌های منحصربه‌فرد (ویدیو)

مصاحبه با آقای رازمون رضویان- طراح مد و فشن

برند “رازمون” یک برند پیشرو است که با بهره‌گیری از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه، به خلق طراحی‌های منحصر به‌فرد و دقیق می‌پردازد. این برند با ارائه کالکشن‌های خاص و فصلی، در فشن شوهای بین‌المللی حضوری موفق داشته و جوایز متعددی کسب کرده است. آنچه “رازمون” را متمایز می‌کند، تمرکز بر اصالت، کیفیت و طراحی‌هایی است که متناسب با شخصیت و موقعیت هر فرد شکل می‌گیرند، تا هر لباس داستانی از هویت و ماندگاری باشد.

در برند رازمون از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال‌های موجود در بازار استفاده می‌شود. طراحی‌های این برند بسیار دقیق و منحصر به فرد هستند. برند ما هر فصل کالکشن‌های خاصی را ارائه می‌دهد که در فشن شوهای بین‌المللی نیز شرکت داده می‌شوند.

تا به امروز، برند رازمون سه کت واک بزرگ داشته که یکی از آن‌ها در فشن شوی متریک تاشو بود. در این فشن شو، از بین ۴۰ شرکت‌کننده خارجی و بین‌المللی، به عنوان نفر برتر طراحی برند انتخاب شدم. همچنین در شبکه‌های روسی و گرجی مصاحبه‌های متعددی انجام داده‌ام. آنچه برند آزمون را متمایز می‌کند، طراحی‌های منحصربه‌فرد برای هر شخص است. این طراحی‌ها متناسب با پوزیشن و محیطی که لباس در آن استفاده می‌شود، انجام می‌گیرند.

مخاطبان برند آزمون عمدتاً افراد مشهور، سلبریتی‌ها و خواننده‌هایی هستند که دوست دارند در شب‌های خاص منحصر به فرد به نظر برسند و شخصیت خود را از طریق لباس و طراحی‌های خاص بیان کنند. افتخار همکاری با خانم هنگامه و تهی را داشته‌ام و چند پروژه بزرگ دیگر نیز در دست دارم که برای من بسیار مهم هستند.

یکی از بزرگ‌ترین رازهای موفقیت در این صنعت، منحصر به فرد و متمایز بودن است. هر فشن دیزاینری، حتی با وجود تمام دانش آکادمیک و تجربیات خود از فشن شوها، باید ورژن شخصی خود را طراحی کند. مهم است که کپی نکنیم و به مرزها محدود نشویم؛ بلکه فراتر از هر محدودیتی طراحی کنیم و آنچه که خودمان هستیم را به تصویر بکشیم.

هر برند و هر طراحی مخاطبان خاص خود را دارد. به نظر من، آنچه می‌تواند در دنیای پر از برندها و دیزاینرهای امروزی شما را متمایز کند، اصالت و کیفیت است. شعار برند رازمون نیز همین دو عنصر است. در نهایت، تنها راه مقابله با “فست فشن” که آسیب زیادی به محیط زیست وارد می‌کند، انتخاب محصولات با کیفیت و پایدار است.

برای من، کوالیتی و کیفیت محصول اهمیت بسیار بالایی دارد. افراد باید در انتخاب محصول دقت بیشتری داشته باشند و چیزی را انتخاب کنند که واقعاً نشان‌دهنده شخصیت و سلیقه خودشان باشد. طراحی منحصربه‌فرد و کیفیت بالای محصول، کلید اصلی برای ایجاد ارتباط عمیق با آن است. مثلاً ممکن است شما کتی را از پدربزرگتان به ارث برده باشید که سال‌هاست نسل به نسل منتقل شده است. تنها دلیل این ماندگاری، طراحی منحصربه‌فرد و کیفیت بالای آن است. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که هیچ‌گاه نخواهید آن را دور بیندازید یا بازیافت کنید.

نکته‌ای که به مخاطبانم می‌خواهم بگویم این است که دیزاینرها باید تمرکز خود را روی طراحی‌های باکیفیت و ماندگار بگذارند، چون کیفیت همیشه ماندگار است و از بین نمی‌رود. برای افرادی که دوست دارند همیشه به روز و فشن باشند و لباس‌های خاص و منحصر به فرد خودشان را داشته باشند، بهترین راه این است که به اصالت و کیفیت طراحی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اگر بخواهم درباره برند “رازمون” بیشتر توضیح بدهم، باید بگویم که اصالت یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این برند است. المان‌های فرهنگی زیبا و پرطرفدار در طراحی‌های ما حضور دارند، اما چیزی که در “رازمون” بسیار برجسته است، اصالتی است که از طبیعت و انسان بودن الهام می‌گیرد. این اصالت، نه تنها از ریشه‌های باستانی و فرهنگی کشورمان، بلکه از جهان هستی و طبیعت برگرفته شده است.

من به عنوان یک ایرانی، از فرهنگ کهن و اصیل کشورمان الهام می‌گیرم، که این المان‌ها همیشه مورد پسند و پرطرفدار بوده‌اند. اما آنچه که بیشترین اهمیت را در برند “رازمون” دارد، اصالت برگرفته از طبیعت و زمین است. من در طراحی‌های خود بیشتر از جهان هستی الهام می‌گیرم و اصالت را در مفاهیم جهانی و مشترک بین همه انسان‌ها می‌بینم، فراتر از مرزهای فرهنگی و جغرافیایی. به باور من، همه مردم دنیا از یک ریشه و اصالت مشترک برخوردار هستند.

الهام حبیبی

Recent Posts

اولین کنگره موزه صدبرک خانم

نویسنده: سیامک عیقرلو موزه صدبرک خانم  Sedberk Hanım متعلق به خانواده کوچ اولین موزه خصوصی…

2 روز ago

آکسارای: معرفی بخش‌های مختلف و خدمات مجموعه تولیدی (ویدیو)

آکسارای با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید و عرضه محصولات متنوع نساجی،…

3 روز ago

آرمو تحولی دیجیتال در صنعت فرش با واقعیت افزوده (ویدیو)

آرمو، که در زمینه ارائه راهکارهای واقعیت افزوده (AR) برای صنعت فرش در ایران فعالیت…

3 روز ago

طراحی محصول خلق تجربه‌ای دلپذیر و موفقیت در بازار

طراحی محصول فرایند ایده‌پردازی، خلق و تولید مجدد محصولاتی است که می‌تواند نیاز کاربر را…

4 روز ago

تفکر طراحی: رویکردی نوآورانه برای حل مسائل پیچیده و خلق محصولات کاربرمحور

نویسنده: دکترامیررضا باودر تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول…

5 روز ago

ریچارد آرک‌رایت: پیشگام سیستم کارخانه‌های مدرن و انقلاب صنعتی

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

5 روز ago