Categories: اخبار نساجی

راهکار مدیرعامل فرابورس برای بازگشایی نماد بانک آرین

 

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران، ثبت سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی قبلی ، گشایش نماد در بازار سهام ، انجام اصلاحات مدنظر بانک مرکزی و ورود سهامداران و موسسات جدید در قالب افزایش سرمایه به ۴۰۰ میلیارد تومان را از جمله راهکارهای بازگشایی نماد بانک آرین عنوان کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا،’مصطفی امیدقائمی’ با بیان این که چندی قبل رئیس کل بانک مرکزی اظهارنظری بابت تجدید نظر آن بانک در مورد آغاز به کار بانک آرین بعد از افزایش سرمایه به ۴۰۰ میلیارد تومان کرد، آن را گامی مثبت در راستای حمایت از سهامداران بانک آرین دانست.

وی گفت: بانک الکترونیکی آرین با اجازه بانک مرکزی و پس از طی مراحل قانونی مجوز پذیره نویسی دریافت و در چارچوب ضوابط مقرر سهام خود را عرضه و پذیره نویسی کرد. بانک مرکزی نیز پس از بررسی لازم اجازه ثبت بانک را صادر کرد و لذا تا این مرحله از نظر قانونی مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پس از آن بانک مرکزی صدور مجوز فعالیت بانکی را منوط به افزایش سرمایه به ۲۰۰ میلیارد تومان کرد، افزود: پس از انجام مراحل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و اخذ مجوز از سازمان بورس ، اقدام به انتشار حق تقدم سهام شد و در دو مرحله تکمیل افزایش سرمایه صورت گرفت.

وی افزود: در این مرحله بانک مرکزی پس از بررسی ها اعلام کرد که قسمتی از وجوه از محل تسهیلات تأمین شده و به همین دلیل چند ماه فرایند ثبت افزایش سرمایه به تاخیر افتاد و در نهایت هم در اطلاعیه ای اعلام شد که مجوز تاسیس این بانک لغو شده است.

مدیر عامل فرا بورس با اشاره به مصاحبه اخیر رییس کل بانک مرکزی و اعلام آنکه در صورت افزایش سرمایه مجدد بانک به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان بانک مرکزی می تواند صدور مجوز فعالیت بانک را بررسی کند، ادامه داد: البته انجام این کار به طور طبیعی تا زمانی که افزایش سرمایه اولیه به ثبت نرسد، از نظر قانون تجارت اجرائی شدن افزایش سرمایه ثانویه امکان پذیر نیست.

به گفته ی وی ، اما شاید بهتر بود چنین اقداماتی که سبب عدم اطمینان در بازار سرمایه شود، انجام نمی شد و این موضوع به کرات توسط کلیه دست اندرکاران بازار سرمایه اعلام شده است. لذا اقدام بانک مرکزی در اصلاح وضعیت به وجود آمده را باید به فال نیک گرفت و ما هم آماده همکاری برای عملیاتی کردن این امر هستیم.

این مقام مسئول در فرابورس ایران در برابر این سوال که با توجه به این که قسمتی از پذیره نویسی سهام این بانک توسط فرابورس انجام شده است گام بعدی به نظر شما چیست و چه کمکی را دستگاه ذیربط شما می تواند در راستای حل و فصل مشکلات این بانک و سهامداران آن انجام دهد؟،گفت:به هر حال فرایند افزایش سرمایه در قانون تجارت دارای تعریف و روند اجرایی مشخصی است.این بانک نیز تنها در همان چارچوب اجازه افزایش سرمایه و انتشار حق تقدم را خواهد داشت.

وی افزود: به هر حال فرابورس آمادگی کامل را دارد تا از طریق قانونی به فرآیند اصلاحات مد نظر بانک مرکزی که به نظر می رسد در قالب افزایش سرمایه قابل انجام است کمک کند تا مشکلات سهامداران به سرعت حل شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago