Categories: اخبار نساجی

راه‌اندازی سیستم الکترونیک تبادل اطلاعات بین اتاق بازرگانی تهران و گمرک

 

با راه‌اندازی سیستم الکترونیک تبادل اطلاعات بین اتاق بازرگانی تهران و گمرک جمهوری اسلامی ایران، دارندگان کارت بازرگانی و هم‌چنین صادرکنندگان نیازی به مراجعه به گمرک برای تمدید کارت و یا اخذ پروانه صادراتی ندارد.

روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران: امروز صبح و در جریان نوزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران تفاهم‌نامه‌ای به امضای یحیی آل‌اسحاق و عباس معمارنژاد رسید که برمبنای آن اطلاعات مورد نیاز دو طرف به صورت الکترونیک مبادله می‌شود. عباس معمارنژاد در هنگام امضای این تفاهم‌نامه با تقدیر از تلاش‌های اتاق تهران برای راه‌اندازی این سیستم به تسهیل امور فعالان اقتصادی و کاهش نیاز به رفت‌وآمد آنان بین اتاق تهران و گمرک اشاره کرد و گفت: «پیش از این دارندگان کارت بازرگانی برای تمدید کارت خود باید به گمرک مراجعه می‌کردند تا تاییدیه دریافت کنند و پس از آن برای انجام امور جاری به اتاق بیایند اما با راه‌اندازی سیستم الکترونیکی تبادل اطلاعات دیگر نیازی به مراجعه به گمرک نیست».

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین با تاکید بر تلاش برای تسهیل روند اجرایی صادرات کالا از کشور به عدم نیاز مراجعه صادرکنندگان به گمرک برای دریافت پروانه گمرکی اشاره داشت و افزود: «هم‌چنین پس از امضای این تفاهم‌نامه صادرکنندگانی که برای دریافت گواهی مبدا لازم بود به گمرک مراجعه کنند تا ابتدا پروانه صادراتی اخذ کنند دیگر نیازی به این کار ندارند چرا که تمامی اطلاعات به صورت الکترونیک در اختیار اتاق تهران قرار می‌گیرد».

معمارنژاد تبادل آمار و اطلاعات بین گمرک و اتاق تهران از این طریق سیستم الکترونیک را یک گام رو به جلو در تسهیل بروکراسی فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد. او هم‌چنین تبادل اطلاعات مهمی چون میزان و حجم ورود و خروج کالا در گمرکات بین اتاق تهران و گمرک را از دیگر دستاوردهای راه‌اندازی سیستم الکترونیک تبادل اطلاعات خواند.

هم‌چنین یحیی آل‌اسحاق با تقدیر از تلاش گمرک کشور برای همکاری با بخش خصوصی راه‌اندازی این سیستم را خبری خوش برای فعالان اقتصادی توصیف کرد. اتاق تهران در برنامه استراتژیک خود بر الکترونیک کردن گام به گام تمام فعالیت و خدمات خود تاکید داشته است. با امضای این تفا‌هم‌نامه بین روسای اتاق بازرگانی تهران و رئیس کل گمرک تبادل اطلاعات و آمار بین این دو نهاد خصوصی و دولتی نیز به صورت الکترونیک صورت خواهد گرفت.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

20 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

3 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

4 روز ago