Categories: اخبار نساجی

راه‌اندازی کامل نیروگاه بادی منجیل درسال ۹۱

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) پیش بینی کرد: نیروگاه بادی منجیل تا پایان امسال به طور کامل نصب و راه اندازی شود.

یوسف آرمودلی اظهار داشت: فقط کمتر از ۲۰ دستگاه توربین برای تکمیل نیروگاه بادی منجیل باقی مانده است که با ساخت و نصب این ۲۰ دستگاه، امیدواریم این نیروگاه در سال ۹۱ به طور کامل راه اندازی شود.

به گفته وی، برای نصب و راه اندازی نیروگاه بادی منجیل باید ۱۲۳ دستگاه توربین نصب می شد که تاکنون ۱۰۳ دستگاه آن نصب شده است.

آرمودلی احداث این توربین‌ها را در داخل کشور، دستاورد مهمی برای متخصصان ایرانی عنوان کرد و گفت: بومی شدن ساخت توربین های نیروگاه های بادی با تلاش متخصصان داخل کشور ممکن شده است.

وی گفت: گرچه در ابتدای ساخت این نیروگاه توربین‌ها از خارج از کشور وارد می‌شد، اما با افزایش توان فنی نیروهای داخلی، ساخت این توربین‌ها هم اکنون در کشور انجام می‌شود.

آرمودلی ادامه داد: در زمان حاضر در کشور ۳۰۰ میلیون کیلوولت ساعت برق از طریق منابع تجدیدپذیر تولید می شود که بیش از ۵۰ درصد آن توسط بخش خصوصی تامین می شود و امیدواریم با واگذاری نیروگاه بادی منجیل، این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

وی یادآور شد: بر اساس قانون برنامه چهارم، نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی منجیل که یک نیروگاه دولتی است، پس از تکمیل پروژه در سال جاری (۹۱) به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

آرمودلی با بیان اینکه مراحل واگذاری نیروگاه منجیل به بخش خصوصی انجام شده است، اظهار داشت: وظیفه سازمان انرژی های نو در قبال واگذاری ها این است که نیروگاه را احداث و نصب کند و سپس کارهای اداری آن را تکمیل و سپس به شرکت‌‌هایی که کار واگذاری را انجام می‌دهند، ارایه کند.

‌وی همچنین در خصوص برنامه احداث ۵۰۰ مگاوات واحدهای بادی، گفت: برنامه احداث ۵۰۰ مگاوات واحدهای بادی با ظرفیت های ۲ تا ۵/۲ مگاوات برنامه ریزی شده است که از این۵۰۰ مگاوات نیروگاه بادی، ۲۵۰ مگاوات از سوی دولت و ۲۵۰ مگاوات از طرف بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اشاره کرد: نصب و راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر برعهده سازمان انرژی های نو است اما برای تسریع در کارها، صنعت برق کشور تصمیم گرفته است که کار نصب این نیروگاه ها را به سازمان توسعه برق با همکاری شرکت مپنا بسپارد که امیدواریم با تامین بودجه مناسب، شاهد راه اندازی هرچه سریعتر این نیروگاه ها باشیم و سازمان انرژی های نو کشور همکاری های لازم با سازمان توسعه برق کشور را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: تاکنون کارهای مقدماتی احداث ۵۰۰ مگاوات واحدهای بادی انجام گرفته و امید است با مبادله قرارداد، کارهای عملیاتی فاز نخست بزودی آغاز شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تا پایان فعالیت دولت دهم، شاهد بهره برداری از چند واحد مگاواتی نیروگاه بادی در کشور باشیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago