Categories: اخبار نساجی

راه‎اندازی خط کشتیرانی مستقیم ایران و عمان از ۲۵ اردیبهشت ۹۴

 

 با امضای تفاهمنامه سه‎جانبه همکاری‎های کشتیرانی بین ایران وعمان با مشارکت بخش خصوصی خط کشتیرانی مستقیم بین بندر شهید رجایی و بندر صحار عمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رییس هیات مدیره شرکت بخش خصوصی امضا کننده این تفاهمنامه با اشاره به گشایشی که با توافق سوئیس در فضای بین‎المللی ایجاد شده است، از استقبال مقامات عمان برای همکاری با ایران در بخش کشتیرانی و راه اندازی خط کشتیرانی بین دو کشور خبر داد.

عبدالحسین خدری گفت: در این ارتباط تفاهمنامه سه جانبه همکاری‎های کشتیرانی بین اتاق بازرگانی ایران، اتاق عمان و شرکت جهان دریا امضا شد که براساس آن یک خط کشتیرانی بین بندرشهیدرجایی و بندرصحارعمان راه‎اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز به کار این خط از ۲۵ اردیبشهت ماه جاری اضافه کرد: کشتی‎های این خط منظم هر ۱۵ روز یکبار بین بندر شهید رجایی و بندر صحار عمان و بالعکس تردد می‎کنند و صاحبان کالا می‎توانند طبق برنامه زمان‎بندی، از خدمات این خط استفاده کنند.

وی گفت: در صورت استقبال صاحبان کالا و برای پاسخ به نیاز صادرات کشور، این خط به صورت هفتگی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رییس هیأت مدیره شرکت خدری جهان دریا اضافه کرد: از آنجا که خط کشتیرانی ایران – عمان با هدف حمل محصولات کشاورزی و کالاهای صادراتی فسادپذیر کشور راه‎اندازی شده است، در این خط از کشتی‎های مجهز به کانتینرهای یخچالی استفاده می‎شود.

خدری درباره تعداد کشتی‎های کانتینری فعال در این خط نیز افزود: در ابتدا از دو فروند کشتی کانتینری با ظرفیت ۲۰۰ TEU کانتینر در این خط استفاده خواهد شد؛ اما با جذب بار و سرعت گرفتن صادرات کالاهای کشور به عمان، از کشتی‎هایی با ظرفیت بالاتر استفاده خواهیم کرد.

وی در مجموع تعداد کشتی‎های فعال درخط ایران – عمان را سه فروند شامل دو کشتی کانتینری و یک فروند کشتی فله بر متعلق به این شرکت اعلام کرد و گفت: این کشتی‎های کانتینری از محل وجوه اداره‎شده سازمان بنادر و دریانوردی در داخل کشور ساخته شده است و راه‎اندازی این خط نیز مرهون حمایت‎های این سازمان از بخش خصوصی و همچنین اعتماد دیگر نهادهای کشور به این بخش است.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

3 دقیقه ago

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

17 ساعت ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

18 ساعت ago

ITM 2024 و HIGHTEX 2024 در لیست حمایت‌های وزارت بازرگانی ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه (ITM 2024) و نمایشگاه بین‌المللی منسوجات فنی (HIGHTEX 2024) در…

21 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

2 روز ago

طراح فرش ایرانی برنده مسابقات بین‌المللی طراحی Adesign شد (ویدیو)

خانم سمیه صالحی یکی از طراحان برجسته فرش ماشینی و دستباف ایرانی و استاد دانشگاه…

2 روز ago