Categories: اخبار نساجی

رایزن بازرگانی ایران: تجار کشورمان از تجارت با اندونزی غفلت کرده اند

 

رایزن بازرگانی ایران در کشور اندونزی گفت: اندونزی جزو ۱۰ کشور نخست جذب سرمایه گذار خارجی است ولی تجار کشورمان تاکنون از تجارت با این کشور غفلت کرده اند.

به گزارش ایرنا، ˈسیدرضا سید آقاییˈ روز یکشنبه در همایش ˈراهکارهای ورود به بازار اندونزیˈ در کرمان افزود: صادرات ایران در سال ۲۰۰۹ به اندونزی ۳۰۹ میلیون دلار بود که این میزان در سال ۲۰۱۲ به ۱.۱ میلیارد دلار افزایش یافت اما سال ۲۰۱۳ کاهش داشت و به ۵۵ میلیون دلار رسید.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی خاطرنشان کرد: در حوزه فرش بازار خوبی در این کشور وجود دارد؛ درحالی که از کشورمان کسی در این حوزه فعالیت ندارد.

وی با اشاره به این که در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت خوبی در اندونزی وجود دارد، عنوان کرد: ۸۰ درصد درمان در این کشور از طریق طب سنتی انجام می شود.

وی گفت: رقم جذب سرمایه گذاری در این کشور همواره رو به افزایش است و اندونزی در سهولت تجارت خارجی نیز در مقایسه با سایر کشورها رتبه خوبی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در اندونزی بیان کرد: این کشور جنوب شرق آسیا ۹۴۱ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد.

وی گفت: سهم بخش های اقتصادی کشور اندونزی در بخش های مختلف از جمله در خدمات ۴۹ درصد، صنعت ۲۵ درصد، کشاورزی ۱۵ درصد و معدن ۱۱ درصد است.

رایزن ایران در اندونزی، گردشگری را از بخش های عمده این کشور برشمرد و اظهار کرد: صنعت هتلداری در اندونزی با شتاب درحال رشد است که سالانه هشت میلیون نفر گردشگر دارد و در این زمینه سال ۹۱ از ایران حدود ۱۸ هزار نفر به این کشور سفر کردند.

به گفته وی، مشتقات نفتی، نفت خام، آهن و فولاد، وسایل نقلیه، پلاستیک، محصولات مربوط به شیمیایی آلی، غلات، محصولات فلزی، هواپیما، ماشین آلات و تجهیزات از جمله واردات کشور اندونزی به شمار می رود.

وی بیان کرد: نظام واردات اندونزی متفاوت است و هر وارد کننده می تواند مجوز واردات یکی از گروه های ۲۱ گانه محصولات وارداتی این کشور را داشته باشد و وارد کننده نمی تواند به عنوان توزیع کننده باشد و خرده فروش نیز باید شخصیت مستقلی داشته باشد.

معاون توسعه بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان با حدود ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت است و یکی از چهار کشور پر جمعیت جهان به شمار می رود.

ˈسیدجلال الدین سامˈ افزود: در نیمه دوم امسال دو هیات تجاری و بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی، انجمن پسته، انجمن خرما و شرکت شهرک های صنعتی به منظور اجرای برنامه های بازاریابی و توسعه بازار در این کشورها به صورت تخصصی در کشور چین و هند حضور خواهند یافت و برنامه خاصی در این رابطه در دست اقدام است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago